Mac overnemen na iChat

Voorheen kon je erg eenvoudig via iChat een ander toestaan je mac over te nemen of even met je meekijken. Hoe gaat dit onder 10.7 ?

Hetzelfde:

[img]/uploads/community/e801422813fffa9433da14def083bf6d1105fdf3_0.png[/img]

En volgens mij moet dit ook aanstaan in Systeemvoorkeuren:

[img]/uploads/community/1bce921bb0f81064ce5b70c38a46fcf2a66f5b00_0.png[/img]

[url=vnc://]Dit opent schermdeling [/url]

@Hansi2124 iChat gaat er straks uit en het zou mogelijk moeten zijn zonder iChat een scherm over te nemen via finder: bij help vind ik alleen info over een computer op jou netwerk.

Punt is het is een beetje onzin om iemand een iChat account aan te laten maken als het over een half jaar niet meer bestaat.
Ik weet hoe het met iChat werkt

@jgmkoster vnc:// bedankt voor je reactie maar wat moet ik daarmee? Beetje onduidelijk je plakt een link deze opent screen sharing maar ik kan dit programma niet vinden als ik in spotlight zoek bovendien werkt het niet want ondanks dat hij dit programma opent geeft hij aan dat ik screensharing aan moet zetten in de systeem voorkeuren terwijl dit al aan staat.

Neem aub de moeite om even text en uitleg te geven dan heeft iemand die op dit topic zoekt er ook wat aan in de toekomst.

Nog beter een wiki hierover

@Hans: schermdeling hoeft zeker NIET aan te staan om het via iChat te laten werken.

@leavestone: hoe kom je erbij dat iChat eruit gaat? De naam verandert, maar waarom zou deze functie er niet meer in zitten? Chatten zal ie ook gewoon blijven doen.

@GoeieDag iChat wordt toch vervangen door facetime? in 10.8 of ben ik verkeerd geïnformeerd?

Je vraagt toch in je openingspost:

[i]Hoe gaat dit onder [b]10.7[/b] ?[/i]
iChat wordt niet vervangen door FaceTime. FaceTime is er al een tijdje....

Ik heb het ook niet voor elkaar gekregen om schermdeling te doen onder 10.7 in iChat... Heeft er mee te maken dat iChat inderdaad vervangen is door Berichten en daar zit onder het menu Contactpersonen inderdaad de optie Vraag om extern scherm te delen'.

Je moet dus niet in Facetime zijn, daar heb ik ook oeverloos gezocht.

iChat wordt in 10.8 vervangen door Messages. Ik heb nu in 10.7 Messages Beta, en vind het erg handig. iChat/Messages wordt NIET vervangen door FaceTime, Messages en FaceTime blijven allebei.

In Messages is schermdeling ook mogelijk:

[img]/uploads/community/8d2a68b6205553acdae4ad1fe36c7c05ebf39bf3_0.png[/img]

Hoe het in iChat werkt weet ik niet, want dat heb ik nooit gebruikt, maar het zal wel niet zo erg veel verschillen.