Mac Pro 2 x GTX 660 Ti

Ik heb een Mac Pro 2010 8-core. Echt een geweldige machine met geweldige prestaties. Nu heb ik laatst de standaard videokaart (AMD HD5770) vervangen door een EVGA GTX 660 Ti 2GB. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om 2 GTX 660 Ti's erin te zetten zonder dat er zich problemen voordoen (ik weet dat onder OSX geen SLI ondersteund wordt). Ik heb wat onderzoek gedaan en de maximale wattage dat gebruikt wordt door 1 GTX 660 Ti schommelt tussen de 130 en 140W.

Verder zitten er in de Mac Pro 2 mini PCIe connecters die (volgens internet) 75W per stuk kunnen leveren. een PCIe slot levert hierbij ook 75W per stuk. Omdat een GTX 660 Ti, 2 connectors nodig heeft zal ik een 2 Y splitters moeten gebruiken om 4 connectors te krijgen. iedere connector levert dan 37,5W correct?

dat betekend dat 1 GTX 660 Ti maximaal 2 x 37,5W + 75 = 150W kan gebruiken.

In principe zou dit dus mogelijk zijn, maar ik wil het risico niet lopen mijn Mac Pro te slopen met deze configuratie. Is er iemand die al ervaring heeft met 2 "zwaardere" videokaarten in een mac pro?

Ik wil géén gebruik maken van een externe / extra PSU.

Alvast bedankt!!

het is wel degelijk mogelijk meerdere video kaarten in een Mac pro te stoppen ! :) :P
Ik heb op youtube een filmpje voor je gevonden, waarin iemand twee Ati 5870's plaatst in zijn mac pro, en hij legt ook uit hoe hij ze aansluit.
je moet idd werkten met een splitter, deze man verteld dus hoe hij het doet :)

Filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=lMiAgsr8m9M

Mogelijk wat voor je ?

Ik was trouwens nog benieuwd of je het bootscreen ziet met een GTX 660 in een MacPro ?
Meeste "PC" kaarten krijgen geen toegang tot de boot EFI, zo heb ik op vele plekken gelezen..
Je hebt pas beeld wanneer je in OSX zit.

He bedankt! dit is inderdaad een bevestiging dat het geen probleem moet opleveren omdat de GTX 660Ti 164W verbruikt en de HD5870 192W. Bedankt

nee je hebt geen bootscreen, maar dit interesseert me verder niet en heb je verder ook niet nodig. om in windows te komen zul je wel gebruik moeten maken van de app: Bootchamp, omdat deze je de mogelijkheid geeft om eenmalig in windows te komen.

Normaal gesproken zou je dit doen met de alt toets inhouden tijdens het booten en dan windows selecteren. Dit werkt nu niet want j hébt geen bootscreen. De enige oplossing is dan (tenminste zo heb ik het moeten doen) de videokaart omwisselen en dan weer omzetten ;p).
Maar buiten dit kleine oplosbare tegenvallertje heb je nergens last van.

Onder OSX heb je vooral voordeel van het aantal CUDA cores dat gebruikt kan worden. Ge-wel-dig.

Bedankt voor de info! zodra ik de 2e kaart erin heb zal ik laten weten hoe en óf het systeem werkt ;)

hey,

Leuk om je verhaal te lezen..
Echter zie ik eigelijk geen echte redenen om een tweede kaart in een mac pro te stoppen, buiten het feit dat je er meerdere monitoren aan gaat hangen. ( zoals de persoon op dat youtube filmpje ook heeft)

Crossfire werkt idd uiteraard niet onder OSX, ik betwijfel of het zal werken in Windows..

Ik heb ergens ooit gelezen dat je je videokaart kan flashen naar een EFI Bios, dit geeft je weer de mogelijkheid om je EFI (bootscreen) weer te geven..

Volgens mij werkt EFI wel gewoon, echter zie je niks..
Dus denk ik dat je wel gewoon naar bijv. naar windows kan booten, alleen moet je het dan even blind doen :P...

Als je begrijpt wat ik bedoel..

De website van Netkas is altijd op de hoogte van het laatste nieuws omtrend o.a. Video kaarten en OSX.
Hij is volgens mij ook de gene geweest die het nieuws dat je een "PC" Videokaart in een MacPro kunt stoppen zou werken..
En alles erom heen over flashen etc. maakt hij meestal zelf de tools etc. dacht ik..

Die Cuda cores werken volgens mij goed in Bijv. Final Cut pro X denk ik, en voor Gamen als je dat doet in Windows is het ook erg fijn..

Dan nu het grappige: er komen 3 full HD schermen aan, dus kaart zal goed benut worden :).
Bedankt voor je tip mbt die website!

Ik zou het niet zeker weten of je toch zou kunnen booten, ik zal er eens met de pijltjes toetsen proberen, bedankt voor de tip!
Het is al een enorme verbetering tov de HD5770, zeker in AE, première en Cinema 4D

graag gedaan ! :)

De het adres van de website van netkas was ik vergeten te posten.
maar hier is hij nog, www.netkas.org.
Maar je hebt hem ook al zelf gevonden.. :P\

Je zou even terug in het nieuws archief bij hem kunnen kijken, daarin kwamen een aantal keer het onderwerp PC Kaart in een MacPro voor..

Veel succes en plezier !!

Ik blijf je topic even een tijdje volgen :p...

Hahah, prima! Heb je zelf ook een Mac Pro?

haha nej,

Ik vind het leuk af en toe het nieuws op netkas.org eens te volgen :P..
thats it..

Wel Hackintosh in een Custom Powermac G5 Case.
En twee Powermac G4's staan.. :) :p

dag poloswelsen,

je had het over vervangen van de oude videokaart AMD HD5770, mijn vraag of ie het nog doet ?

we hebben een macpro 1.1 staan waarvan de videokaart xt1900 kapot van is en willen echter niet meer investeren in een nieuwe.
Mocht je ervan af willen en ons er blij mee maken (eventueel tegen redelijke vergoeding) dan hoeden we ons aanbevolen.
hoor het graag.
grt berry

En een andere follow upvraag. Ik ben geinteresseerd in het upgraden van mijn mac pro uit 2009 met de 660ti. Maar ik lees hier en daar dat FCP X er op crashed. Heb je die ervaring ook?