Mac Pro en draadloos internet

Weet iemand hoe ik mijn MacPro (zonder Airport) eenvoudig en goedkoop draadloos in het netwerk kan hangen. Kan dit met een ander apparaat dan een een Airport-adapter?

het kan met zon USB Wireless Adapter. USB Stick je mac in waar een ontvanger inzit. Even goed opletten of hij wel compatible is. Werkt prima op mijn oude iMac zonder airport kaart.

Je kan ook gewoon een Airport Express kopen en die als ext. wifi kaart gebruiken door de AE via ethernet aan je Mac verbinden.

Waarom koop je niet gewoon een Airport kaartje?

Sterker nog, heeft ie niet per default gewoon een Airport kaartje? In de tijd dat het nog een Powermac heette zat het er niet standaard bij, maar tegenwoordig nog steeds niet?

Nope, Bluetooth en Airport zijn nog steeds optioneel.

Jeeez, wat een rip-off :roll:

Meer een bewuste keuze omdat Mac Pro's nog steeds voornamelijk in bedrijven worden gebruikt waar men niet wil dat gebruikers de beschikking hebben over wifi en bluetooth in de productie-omgeving.

Bij de huidige Mac Pro's zit er standaard Bluetooth in. Wifi is wel nog steeds een extra optie.

Een optie is om een wireless ethernet bridge te gebruiken. Sommige routers of acces points kan je op je ethernetpoort aansluiten om toegang te krijgen tot draadloze netwerken. Dit is voor de computer volledig transparant (hij ziet een bedraad netwerk). De instellingen dienen dus enkel op het acces point te gebeuren.
Een goedkoop voorbeeld dat ikzelf nog op een iMac G3 gebruikt heb, is de Edimax W-LAN Accespoint 54Mbps EW-7206APg

In dit draadje vind je meer info:
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=137988

Ik moet zeggen dat ik op de oude G5 2.0DP hier inmiddels redelijke ervaringen heb met een Sitecom 300n-stick in combinatie met de (nieuwe, v2.0) Ralink Wireless Utility. Na opstarten uit sluimerstand na 10s aan draadloos netwerk en goede, snelle verbinding. Werkt vrijwel altijd vlekkeloos. Die stick was bij de PC-boer om de hoek iets van 25 Euro.