Mac Pro geluidsprobleem

Ik heb sinds enkele dagen een heel irritant probleem met mijn net nieuwe MAC PRO. De line-out geeft qua volume alles zeer zachtjes weer. Dit terwijl alle volume knoppen toch op maximaal staan. Af en toe hoor ik ook hevig geknetter over de luidsprekers. Soms lijkt het dan of het volume zich dan even hersteld om vervolgens weer terug te vallen. Iemand een idee wat dit kan zijn? Alle andere audio outputs doen het prima..

Bij systeemvoorkeuren ook je audio op vol staan?

Jep alles staat op 100%

Is de line-out de enige geluids uitgang die je mac heeft? Volgens mij is normaal gesproken de line-out namelijk een onversterkte geluidsuitgang... Die je dus eigenlijk zou moeten verbinden met een versterker. Maar ik kan me vergissen... :?

Ik heb zoiets gehad. Stekkertje van mijn speakers voor in het poortje onder het lampje gestopt, maar die zit een beetje ruim. Goed aandrukken, het probleem was over.

Ja, in ieder geval deed hij het tot voor kort prima via de lineout op de versterker. Alleen ik hoor nu alles opeens op fluister volume... Voorin de Mac doet alles het prima.

Ja het probleem is wel over als ik hem voor in onder het lampje aansluit. Alleen zit ik dan met mijn lelijke stekker voorin. Ik kan toch gewoon de lineout gebruiken zoals ik altijd gedaan heb? Dit is toch gewoon een probleem? Ik ga toch geen andere poort gebruiken omdat er een gewoon niet goed functioneert?

Welkom op het forum. Je weet zeker dat je alle volumeregelaars op 100% hebt staan. Ik heb het een keer gehad met iTunes, zit ook een volumeregelaar op, die stond bijna uit. In mijn balk stond deze 100%. Maar ja, dat werkt zo niet. Het is maar een idee. Anders zou ik het ook niet weten. Apple bellen b.v.: 0900-7777703.

Ik heb het even geprobeerd op de poort aan de achterkant. Bij systeemvoorkeuren staat Geluid. Aanklikken. Aanklikken op lijnuitvoer. Poort: ingebouwde lijnuitgang. Bij mij werkt alles prima zo.

Heb net contact gehad met de Apple hulplijn en ook zij konden het niet oplossen. Terug naar mijn servicepunt dus :(