Mac Pro & SATA

Kan ik een Mac Pro met om het even welke SATA HD uitbreiden?

Als je gewoon even op de apple site kijkt ...en daar de specificaties leest dan was er al achter gekomen ...

[quote:1ec2922c4d="phalkone"]Kan ik een Mac Pro [b:1ec2922c4d]met om het even[/b:1ec2922c4d] welke SATA HD uitbreiden?[/quote:1ec2922c4d]

Sorry? Het kan zijn dat ik geen gevorderd Nederlands kan. Of is het een uitspraak van onze zuiderburen? Ikzelf snap er niets van.

Maar als ik het ongeveer denk te snappen wil je een MacPro met een SATA schijf uitbreiden? Antwoord: Uh ja natuurlijk kan dat, welke schijf moet jij zelf weten.

:roll:

[quote:7ac5d86a13="Kriska"][quote:7ac5d86a13="phalkone"]Kan ik een Mac Pro [b:7ac5d86a13]met om het even[/b:7ac5d86a13] welke SATA HD uitbreiden?[/quote:7ac5d86a13]

Sorry? Het kan zijn dat ik geen gevorderd Nederlands kan. Of is het een uitspraak van onze zuiderburen? Ikzelf snap er niets van.

[/quote:7ac5d86a13]

“om het even” betekent net zo iets als: maakt niet uit
is voor zover ik weet ook gewoon nederlands

Doet uw maar welke SATA schijf dan ook! Allé hè?!? :roll:

Zelf ben ik nog vrij nieuw in de apple wereld, daarom was ik niet zeker of ik apple specifieke hardware moest gebruiken. Ik was ook bang dat misschien niet alle SATA harde schijven compatible zijn met de 3 GB/s snelheid. Ik heb dus wel effectief op de site van apple gekeken en hoop dat dit genoeg rechtvaardiging is voor het stellen van deze vraag. "Om het even welke" is in België inderdaad een gekende uitdrukking. Om te verduidelijken: "Is de Mac Pro compatible met alle SATA harde schijven?"

Om het even welke is inderdaad gewoon standaard Nederlands dus indien onze noorderburen dit niet begrijpen moeten ze dringend hun eigen taal terug onder de knie krijgen ;-)

Basiel

[quote:0a3ca4bf08="basiel"]Om het even welke is inderdaad gewoon standaard Nederlands dus indien onze noorderburen dit niet begrijpen moeten ze dringend hun eigen taal terug onder de knie krijgen ;-)

Basiel[/quote:0a3ca4bf08]

Hee één noorderbuur wist het tenminste :smiley:

inderdaad macker respect ;-)

thx Basiel voor de taalkundige interventie (100% off-topic, tja wat doe je eraan)

En idd Respect voor Macker …

(anders wordt het hier Nederland-België versie 1225587.4 en daar kan ik niet tegen) 8)

@ phalkone..

ik zou er toch maar de vakliteratuur op na lezen. Ook een goeie site om iets terug te vinden is www.hardmac.com. (want hier krijg je, heb ik de indruk, geen zinnig woord :smiley: )

Maar ik weet dat het toch opletten is met die 750GB schijven. Op Apple-Expo heb ik met één van de engineers van Apple gesproken en die werd er niet bepaald wild van.
SATA II is de norm maar geen minimum vereiste.
Check toch maar eens goed alvorens hopen geld uit te geven aan wat volgend jaar alweer maar de helft kost. :wink:

Niet kapot van omdat de firmware het niet zo goed deed op mac pro's waarschijnlijk. Dat is inmiddels opgelost en de 750Gb van seagate doet het zonder problemen. Sterker nog hiermee is de hoogste raid score ooit gehaald ;)

[quote:95453b2867]September 15th, 2006 – YOU CAN NOW HAVE A 3 TERABYTE RAID INSIDE YOUR MAC PRO! Other World Computing has informed us that they tested a firmware update for Seagate 7200.10 drives that fixes the “can’t stripe four 750G drives” problem. They got 240+MB/s READ and 350+MB/s WRITE (a new speed record). The fix must be applied to the drives using a Windows PC, however, and only fixes certain serial numbers. We will share more when we know more.[/quote:95453b2867]

bron: http://barefeats.com/quick.html

[quote:1ed3847329="basiel"]Om het even welke is inderdaad gewoon standaard Nederlands dus indien onze noorderburen dit niet begrijpen moeten ze dringend hun eigen taal terug onder de knie krijgen ;-)

Basiel[/quote:1ed3847329]

:evil: :innocent: 8) :wink: Helemaal mee eens :wink: