Mac shop rond arnhem?

Hoi,

Na lang gewacht en gedacht te hebben wil ik een mac mini kopen om toch maar eens langzaam over te stappen van Windows naar Mac OS X, na die mooie upgrade van de mac mini (512MB, 80GB, WiFi+Bluetooth) kan ik het niet laten om het te kopen. Als het me bevalt stap ik later wel over op een mooie G5 :slight_smile:

Alleen mijn vraag is waar kan ik vinden waar een mac winkel is, een tijdje geleden woonde ik nog in Enschede, en weet hem daar ook wel te zitten (tevens weet ik dat er een in Eindhoven zit), echter ben ik onlangs verhuist richting Arnhem en heb geen idee waar het in de buurt (Arnhem/Utrecht/Apeldooren/Deventer/Amersvoort) zit.

Weet iemand waar ik een lijst kan vinden van Apple shops?

in arnhem zit van htr een mac winkel

Apple Expert HTR - Arnhem
Koningstraat 1a
6811 DE Arnhem
Tel: 026 - 4432587
E-mail arnhem@achtr.nl

Stijlvolle showroom, met alle produkten en service van Apple Centre HTR, Rhenen.

bedankt voor je snelle antwoord :) Is die van Rhenen beter/groter dan die van Arnhem? zelf woon ik in Ede, dus het is allebij evenver rijden.

maakt het nog wat uit waar ik hem heenbreng als het “ding” kaduk is, of kan je het bij elke apple shop brengen voor reparatie?

die vestiging in rhenen is ook van htr en dus van het zelfde bedrijf. Ik heb mijn macjes tot nu toe nog in grave gehaald; ook een htr winkel. En ik moet zeggen dat het erg fijne winkels zijn. Ik ben nog nooit in arnhem en rhenen geweest dus kan zo niet zeggen welke beter is ofzo. Mja toch van dezelfde keten. Ik geloof dat die in rhenen het grootst was omdat daar het moederbedrijf ook zit... sjek gewoon ff de site van htr

http://www.achtr.nl/epages/achtr.storefront

waarom is de prijs daar hoger als die van apple.nl ? ik dacht dat de prijzen overal hetzelfde waren namelijk.

Dan moeten de prijzen Excl. BTW zijn.

Ik kom ook vaak in Grave en ben een keer in Arnhem geweest. De winkel in Arnhem is groter en uitgebreider dan in Arnhem, ligt ook meer in de loop dan in Grave (hopelijk verhuisd Grave op termijn naar een mooi plek in Nijmegen op een betere lokatie met wat meer ruimte - hint voor HTR?! :wink: :D ). Veel producten en accesoires in Arnhem! Ik koop meestal m'n spullen bij HTR (privé en voor de studio waar ik werk), met name om de goede service en het feit dat ze Apple Authorised Service Provide zijn. Eventuele reparaties worden in Rhenen zelf uitgevoerd en werkt in de regel sneller dan opsturen naar Apple. Ze zitten voor ons zowiezo in de buurt en na telefonisch overleg ben je meestal zo uit de brand. Dacht niet dat de prijs bij HTR hoger is dan bij Apple. Bij nieuwe aankopen vergelijk ik eea altijd en ze zijn nog nooit duurder geweest dan in de Apple Store.

dit is van de apple site (de middelste mini):

Geselecteerde artikelen Bestelnr. Aantal Prijs per stuk Totaal excl. BTW
Apple DVI-naar-video-adapter M9267 1 Eur 15,97 Eur 15,97
Mac mini 1,42-GHz Z9687 1 Eur 528,57 Eur 528,57

Subtotaal Eur 544,54
BTW Eur 103,46

Totaal bestelling Eur 648,00

en deze is van www.achtr.nl

Product Mac Mini 1.42Ghz 512/80Gb/Combo/AP/BT
Omschrijving
Merk Apple
Prijs € 642,00
Prijs inc. BTW. € 763,98

Als de prijs 642 inc btw is dan is het denk ik wel een goede keuze, anders kan ik het net zo goed via internet bestellen, of zie ik dat verkeerd?
Ik weet niet hoe het met de garantie gaat als ik hem laat opsturen, maar ik neem aan dat ik deze dan toch ook wel vij HTR kan droppen en zeggen dat ze hem naar apple moeten sturen?

Op z'n zachtst gezegd vreemd... Als ik jou was zou ik HTR (Rhenen) er morgen eens over bellen. Zullen ze ook wel zwaar van balen. Heb zo'n prijsverschil niet eerder meegemaakt. Misschien wel een foutje op de HTR-site.

Tweede deel van de vraag: voor dit soort aankopen vind ik service en contact met leverancier belangrijk. Dus bij gelijke prijs (of iets meer) gaat mijn voorkeur uit naar een echte winkel.

Ik heb ze al een mailtje geschreven of er mischien een foutje is in de inc/excl btw. eigenlijk wilde ik er nog een gratis DVI-composite/s-video kabeltje bij.. maargoed eerst maar eens die mac mini krijgen voor 642 euro.

Succes en laat het resultaat even weten hè, ben benieuwd.

Ik ben zelf ook klant van Htr de mijne heb ik in Grave gekocht en ben bij allemaal geweest behalve naarden nog. Kan je vertellen dat Arhnem de meeste producten heeft staan en is vereuit de grootste van HTr. Grave is mooier dan Rhenen vind Rhenen niet echt mooi en de powerbook staat niet in de winkel Rhenen is meer de technische dienst en het hoofdkantoor geloof ik. Ik adviseer je dus om naar Arhnem te gaan en daar te kijken.

Dat Nijmegen vind ik een strak plan woon er namelijk zelf ook en in
het dorp Grave vind ik het zonde. Mag er wel blijven zitten van mij
maar er mag er ook wel een in de Mariekenstaat komen. Staan genoeg
panden leeg. Mocht er iemand van Htr dit bericht lezen hou ik me
als verkoper aanbevolen 8)

Haha, en dan word ik wel vestigingsmanager ofzo :) 8) [size=9:0c350dcf58]Ohnee, laat mij nou maar lekker fotograferen en de Apple-systemen op de studio onderhouden[/size:0c350dcf58]

Freek ik zie erna uit om met je samen te werken dus personeel is geen punt nu alleen htr nog overhalen. Misschien dat we iets kunnen regelen met Htr. :P

[size=9:3e2bad4152]Psssst... regelmatig posten in deze draad. Bij verschillende HTR-vestigingen hebben ze de MacOSX.nl screensaver aan staan. Komt het regelmatig voorbij [/size:3e2bad4152] 8)

Laat Apple centre HTR ook in Nijmegen komen!!!

[quote:f9a243e561="FreekMac"]Op z'n zachtst gezegd vreemd... Als ik jou was zou ik HTR (Rhenen) er morgen eens over bellen. Zullen ze ook wel zwaar van balen. Heb zo'n prijsverschil niet eerder meegemaakt. Misschien wel een foutje op de HTR-site.

Tweede deel van de vraag: voor dit soort aankopen vind ik service en contact met leverancier belangrijk. Dus bij gelijke prijs (of iets meer) gaat mijn voorkeur uit naar een echte winkel.[/quote:f9a243e561]

vandaag kreeg ik een antwoord terug, ze zeiden dat het te maken had met het oude model, en dat de nieuwe wel gewoon de prijs is zoals deze op de site van apple staat.
wel raar dat dit niet is bijgewerkt op de website.

voor de zekerheid heb ik maar even een offerte gevraagd, binnenkort ga ik maar eens langs in arnhem om te kijken of ik er een dvi-video kabeltje bij kan krijgen.
Als dat zo is dan is er een nieuwe windows man begonnen met overstappen naar mac OS X :slight_smile:

[quote:ae6975d768="madcat"][quote:ae6975d768="FreekMac"]Op z'n zachtst gezegd vreemd... Als ik jou was zou ik HTR (Rhenen) er morgen eens over bellen. Zullen ze ook wel zwaar van balen. Heb zo'n prijsverschil niet eerder meegemaakt. Misschien wel een foutje op de HTR-site.

Tweede deel van de vraag: voor dit soort aankopen vind ik service en contact met leverancier belangrijk. Dus bij gelijke prijs (of iets meer) gaat mijn voorkeur uit naar een echte winkel.[/quote:ae6975d768]

vandaag kreeg ik een antwoord terug, ze zeiden dat het te maken had met het oude model, en dat de nieuwe wel gewoon de prijs is zoals deze op de site van apple staat.

voor de zekerheid heb ik maar even een factuur gevraagd, binnenkort ga ik maar eens langs in arnhem om te kijken of ik er een dvi-video kabeltje bij kan krijgen.
Als dat zo is dan is er een nieuwe windows man begonnen met overstappen :)[/quote:ae6975d768]

Even een andere vraag, ben je nog student? dan kan je op vertoon van je studentenkaart (schoolpas) een procent of 6 korting krijgen. Op de Apple website moet je dan naar de studenten store gaan. In een winkel moet je je pas dan meenemen + paspoort. (de meeste winkels hanteren de studentenkorting wel)

Nog een aanvulling: ik heb de store in Arnhem ook bezocht (heb er jaren gewoond): het is inderdaad een leuke store! (heb er niets gekocht: was net voorzien van mijn huidige mac) Mijn voorkeur gaat ook uit voor een echte winkel: als er iets is, kan je zo even langslopen....

[quote:669d283d3a="mvdenberg"][quote:669d283d3a="madcat"][quote:669d283d3a="FreekMac"]Op z'n zachtst gezegd vreemd... Als ik jou was zou ik HTR (Rhenen) er morgen eens over bellen. Zullen ze ook wel zwaar van balen. Heb zo'n prijsverschil niet eerder meegemaakt. Misschien wel een foutje op de HTR-site.

Tweede deel van de vraag: voor dit soort aankopen vind ik service en contact met leverancier belangrijk. Dus bij gelijke prijs (of iets meer) gaat mijn voorkeur uit naar een echte winkel.[/quote:669d283d3a]

voor de zekerheid heb ik maar even een factuur gevraagd, binnenkort ga ik maar eens langs in arnhem om te kijken of ik er een dvi-video kabeltje bij kan krijgen.
Als dat zo is dan is er een nieuwe windows man begonnen met overstappen :)[/quote:669d283d3a]

Even een andere vraag, ben je nog student? dan kan je op vertoon van je studentenkaart (schoolpas) een procent of 6 korting krijgen. Op de Apple website moet je dan naar de studenten store gaan. In een winkel moet je je pas dan meenemen + paspoort. (de meeste winkels hanteren de studentenkorting wel)[/quote:669d283d3a]

ik werk al, maar ik heb wel vrienden die nog studeren.
op zich zou 6% (40 euro) schelen, niet iets waar ik wakker van lig ,maar dat maakt de speling om een kabeltje extra te krijgen wel groter.

Zou het mogelijk zijn om het apparaat te kopen door iemand anders (student) en het op mijn naam te laten zetten?

ps: waarom is mijn “flag” van spanje, waar kan ik dit instellen, mijn forumtaal is dutch en mijn tijdzone is +1.