Mijn macbook air sluit niet meer af.
Apart de geopende programma’s afsluiten lukt wel maar als ik mijn mac helemaal wil afsluiten lukt dit niet.
De bovenste balk (met tijd etc) verdwijnt wel maar verder gebeurt er niks.
Ik kan mijn muiscursor ook nog gewoon bewegen.
Iemand enig idee wat er mis gaat en wat ik kan doen?
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. Als je op afsluiten drukt en een pop-up venster verschijnt zorg er dan voor dat er geen vinkje in het vakje staat bij “heropen vensters na afsluiten”. Als deze uitstaat kan je je Mac weer normaal uitzetten en aanzetten.
En helpt dat niet, kijk dan eens in de Console. Daar staat vast een rij meldingen waaruit je kan halen wat er precies dwars ligt.
Hoogstwaarschijnlijk crasht er een proces tijdens het afsluiten daarvan, je Mac krijgt dan geen bevestiging dat het proces gestopt is en blijft vervolgens wachten.
Als het weer gebeurt even met je rechter muis op Finder klikken. Als er “Relaunch Finder” staat dan crasht Finder bij het afsluiten. Wat je hieraan kan doen weet ik helaas niet. Zelf heb ik ook af en toe last van dit probleem…
Ik heb ook dit probleem. Alles + finder sluit netjes af, maar de dock blijft zichtbaar en vervolgens sluit de mac zich niet af (behalve na lang op de aan/uit-knop gedrukt te hebben). Niet echt de juiste oplossing dacht ik.
Via de gastaccount sluit hij wel netjes af en na een clean instap is het probleem nog steeds aanwezig in mijn eigen account. Het probleem bevindt zich dus hier ergens… Iemand ideeën waar het probleem zit en hoe te verhelpen?
Bij mij is het inmiddels opgelost. Het bleek te komen door een bestand die te maken had met mijn wacom/bamboo teken tablet. Dat moest ik handmatig verwijderen en toen was het opgelost.
Dat kan geen toeval zijn!
Ik heb ook een Wacom Bamboo tekentablet en die werkt ook niet meer als deze aangesloten is. Ik dacht eerst dat dit aan de kabel lag, maar dit geeft een ander licht op de zaak. Weet je nog Hoe dat bestandje heette en waar ik die kan vinden/ruimen?
[quote]
Ik heb ook een Wacom Bamboo tekentablet en die werkt ook niet meer als deze aangesloten is.
[/quote]Het ging over het niet kunnen afsluiten van de iMac. Niet over het niet functioneren van een Wacom.
Deze proberen zijn blijkbaar gerelateerd aan elkaar.
In mijn activiteitenscherm staan 3 items die betrekking hebben op mijn Bamboo tablet. Als ik deze geforceerd stop (via het activiteitenscherm) kan ik mijn Macbook wel normaal afsluiten. Helaas is hiermee het probleem niet opgelost, want bij elke nieuwe opstart zijn deze bestanden weer aanwezig in het activiteitenscherm. De macbook sluit niet af, omdat het afsluitproces op (één van) deze items blijft hangen. Ik moet deze bestanden dus ergens in mijn home-folder zien te traceren en eraf gooien.
Wellicht dat (één van) deze items er ook vopor zorgt dat m,ijn Bamboo tablet niet meer werkt.
Mijn macbook air sluit niet meer af.
Apart de geopende programma’s afsluiten lukt wel maar als ik mijn mac helemaal wil afsluiten lukt dit niet.
De bovenste balk (met tijd etc) verdwijnt wel maar verder gebeurt er niks.
Ik kan mijn muiscursor ook nog gewoon bewegen.
Iemand enig idee wat er mis gaat en wat ik kan doen?