Mac start altijd opnieuw op zoals allereerste keer!

Problemen! Ik overhaal mijn vader om zijn pc's buiten te smijten en macs in de plaats te kopen.

Maar ze hebben nog niets dan problemen gehad!

Daarjuist installeerde hij een driver voor een hp-printer die hij downloadde van het internet. Geen probleem op deze mac.

Hierna installeert hij dezelfde driver ook op de andere mac, hier loopt hij helemaal vast. Niets hielp meer. Ik zei hem om lang op de aan/uit-knop te drukken. Dit lukt.
Wanneer hij opnieuw opstartte kreeg hij dezelfde stappen te zien die je krijgt wanneer je een mac voor de eerste keer opstart. Taal kiezen, toetsenbord kiezen, .mac, registratie enz.

Dit loopt meestal ook volledig vast, forceer stop of iets dergelijks lukt niet. Soms lukt het om toch door deze stappen te gaan, maar na de laatste stap gaat hij gewoon terug naar de eerste!

Paniek alom!

Wat kan dit zijn?

Al jullie hulp enorm welkom!

Die ouders toch! In [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=96270]HELP!!! hij gaat automatisch terug naar fabrieksinstellingen[/url] hebben de ouders van de topicstarter ook zulke problemen.

[quote:54d198d6b6="Yaris"]Die ouders toch! In [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=96270]HELP!!! hij gaat automatisch terug naar fabrieksinstellingen[/url] hebben de ouders van de topicstarter ook zulke problemen.[/quote:54d198d6b6]

Toch niet hetzelfde. Daar was de naam van de thuismap veranderd en dit is bij ons zeker niet gebeurd.

Ik zit al enkele jaren in het macwereldje maar dit had ik toch nog nooit gezien!

Probeer een 'Archive & Install'. Dan worden alle instellingen en dergelijke bewaard, en ook je oude stysteem wordt bewaard. Zo kun je naderhand altijd nog wat spullen overhuizen, mocht je die onverhoeds missen. Daarna even de 10.5.1 updater er overheen (liefst degene die van de Apple site gedownload is) en daarna bevoegdheden herstellen en software updater draaien. Dan zou je macje weer als nieuw moeten draaien.

Oplossing hiervoor die werkt is:

1. Apple opstarten in Safe modus. Dit doe je door na de pieptoon de SHIFT direct in te drukken.
  2. In het inlog venster absoluut niet inloggen. Klik eventueel op terug en druk daarna op herstart.
  3. Je mac gaat nogmaals je updates verwerken en daarna draait alles weer zoals ouds!

En? Is het opgelost?