Mac start niet meer op

heb net de nieuwe security download gedaan. Vervolgens een herstart uitgevoerd, maar daar komt 'ie niet meer uit, steeds maar weer die gong en dan het grijze wieltje en weer die gong, enz. Kan iemand helpen?

Blijkbaar is je kernel beschadigt. Ik zou even proberen je computer uit te zetten, alle randapparatuur af te koppelen (ook je muis en keyboard), voeding van de computer ontkoppelen (aan de computer kant) en 15 sec. wachten. Daarna weer opstarten (alleen met muis en keyboard) en de toetscombinatie ⌥⌘+pr ingedrukt houden (gelijktijdig met het opstarten) totdat je voor de tweede keer de boing hoort dan loslaten. Helpt dit niet, dan een archive en install doen via de installatie dvd. Succes ermee!

Je mac veilig opstarten en dan vervolgens niet inloggen in je account. Klik op herstart en je update die is mislukt wordt hersteld. [quote:3580923cfa="Ian83"]Blijkbaar is je kernel beschadigt. Ik zou even proberen je computer uit te zetten, alle randapparatuur af te koppelen (ook je muis en keyboard), voeding van de computer ontkoppelen (aan de computer kant) en 15 sec. wachten. Daarna weer opstarten (alleen met muis en keyboard) en de toetscombinatie ⌥⌘+pr ingedrukt houden (gelijktijdig met het opstarten) totdat je voor de tweede keer de boing hoort dan loslaten. Helpt dit niet, dan een archive en install doen via de installatie dvd. Succes ermee![/quote:3580923cfa]Onzin, mislukte updates zijn te herstellen via de veilige modus. Deze kan je namelijk dan nog wél in! Ik spreek uit ervaring.