Mac stopt ermee en doet werkelijk niks meer (op 3 dingen na)

Hoi weer.

Ik heb onlangs fcpx gehaald en zat ermee rond te klooien, tot opeens hij zo’n ronddraaiend ding kreeg.
Ik heb overal gezocht, niks gevonden en tja…
Het macmenu werkt niet, WiFi werkt niet, het enige wat het doet is het beeld, de muis en verder niks.
Kan iemand helpen?

Groeten nk22

En o ja,
Het is nogal dringend, omdat ik vóór maandag een filmpje af moet hebben

ALT+CMD+Backspace geven ook geen “forceer stop” menu?

Wel forceerstop menu, maar dat crasht ook (best vreemd)
Alt cmd backspace probeer ik

Sorry, mijn fout het is ALT+CMD+ESCAPE :o

Nee werkt niet (Extra opmerking, ik heb Finder gestopt en ik heb een grijze 8tergrond voor en na alt+cmd+backspace

O ok

Daarom werkte het niet

Sorry, alt+cmd+escape werkt ook niet. Dit is echt vreemd. Mijn Mac deed het altijd als een tierelier en na fcpx doet hij amper meer wat

OK hij is uit, ik zal hem herstarten

FCP X is toch een officieel Apple applicatie? Gekocht in de App Store?

Er staat 'U heeft de computer uitgezet van wege een probleem

Wacht even. Even terug naar het begin. Je Mac deed het prima, jij kocht FCP X in App Store, dat werd geïnstalleerd. Alles werkte nog, je start FCP X en alles stopt? En nu is je systeem weer opgestart?

Ja ik heb hem voor 270 euro van de app store gehaald. En jippie ja jee, hij doet het weer!
ۜ(סּںסּَ` )/ۜ

Ja klopt. Als ik fcpx aanzet begint mijn hele Mac te lagen en fcpx zelf ook

Hmmm zoek eens naar update voor FCP X misschien of je vraagt teveel van je MAc, kan ook. Helaas ik heb de ballen verstand van FCP X. Je zou het hier en/of hier kunnen proberen.

OK. Bedankt trouwens nog

Probleem wat je beschrijft doet me denken aan te weinig geheugen in je machine. Hoeveel RAM heeft je machine ?

Volgens de specs heb je genoeg aan 2GB, maar liever 4GB. Dus de RAM vereisten zijn niet bijzonder groot.