mac stumbler ook voor niet-airport wifi?

Hola,

Aangezien mijn titanium powerbook niet zo’n beste Airport ontvangst heeft tap ik hier in Madrid inmiddels met een orinoco gold en een 5dB antennetje het internet van de buren af. Ik ben echter benieuwd of er nog andere Wifi netwerken beschikbaar zijn voor als mijn buren hun verbinding eruit gooien. Mac Stumbler kan ik hier niet voor gebruiken geloof ik. Heeft iemand misschien nog een tip voor me?

Adios,

Geert

Je zou [url=http://kismac.binaervarianz.de/]Kismac[/url] kunnen gebruiken, het is hiermee zelfs mogelijk jezelf toegang te "verschaffen" tot beveiligde netwerken.

Je vindt trouwens met MacStumbler alle open netwerken in de omgeving, dit is in jou situatie waarschijnlijk voldoende!

Vänliga hälsningar,
[/u]

hi oeps,

Ik heb inmiddels kismac geprobeerd en inderdaad zie ik nu van alles. maar begrijp ik goed dat wanneer ik kismac heb gebruikt om te kijken wat er allemaal is, dat ik dan opnieuw moet opstarten om mijn wireless driver opnieuw te kunnen laten werken?

Hasta Luego

God morgon, Dat ligt aan de versie van Kismac en aan je OS versie. Ik heb versie R75 en 10.4.4 en hoef niet te herstarten, maar ik moet er bij zeggen dat het niet altijd goed werkt en dan is herstaten de enigste optie. Als je alleen in active mode werkt heb je hier geen last van!

Buenos dias, Ik heb 10.4.2 en KisMAC 0.2a. Ik heb inmiddels de R65 gedownload, mocht het zo zijn dat jouw R75 beter is ofzo, zou je hem dan misschien naar me toe kunnen sturen, want ik zie hem niet staan in het downloadlijstje? Trouwens, wat is de betekenis achter active of passive mode, dat stukje kon ik nog niet volgen? Chao, Geert

Waar moet je die passive drivers eigenlijk vandaan halen? of werkt dit niet samen met een interne airport kaart van een iBook?

[quote:fa123d4e49="roy"]Waar moet je die passive drivers eigenlijk vandaan halen? of werkt dit niet samen met een interne airport kaart van een iBook?[/quote:fa123d4e49]

De R75 versie bevat de drivers om met de nieuwste airport kaarten in passive mode te werken (werkt vanaf 10.4.4 geloof ik!). Met de oude kaarten in de Ti-boek is dat met de op de site te vinden versie al mogelijk.

In de preferences kan je kiezen of je in active/passive mode wil scannen, deze laatste optie maakt het mogelijk data packets te detecteren waarmee het uiteindelijk mogelijk is de WEP-key te kuch kraken. Hier bij moet vermeld worden dat dit veelal heelveel tijd kost en vaak zonder enig succes!

Thanks voor de link naar R75!

[quote:9404d4e93a="roy"]Thanks voor de link naar R75![/quote:9404d4e93a]

Het is een [i:9404d4e93a]dev versie[/i:9404d4e93a] dus niet helemaal safe!

Goed, bedankt voor alles, ik ga vanavond wel ff die r75 uitproberen. Het gaat er mij niet om om dingen te kraken, want dat zoveel vrije tijd en kennis ga ik daar voorlopig niet aan opofferen. Ik hoop gewoon op een iets betere manier om me heen te kunnen kijken wat er voor aanbod is om dan een keuze te maken. En dat alles wellicht nu zonder opnieuw opstarten na het rondkijken...