Mac verbreekt verbinding

Ik heb een nieuwe mac die in netwerk staat, iedere keer dat hij "in slaap" valt verbreekt hij de verbinding met de andere computers...

ik weet niet meer waar ik dit kan afzetten, op mijn vorige mac heb ik dit gevonden, maar het is al lang geleden…

System prefs/energy saver

Ja, systeemvoorkeuren en energiestand, maar daar kan je niet echt kiezen om de verbinding niet meer te verbreken... enkel de sluimerstand afzetten....

Dank dat het toch nog iets anders was…

Even voor de duidelijheid: Als er een mac slaapt in je netwerk is hij niet bereikbaar. De netwerkverbinding zou terug moeten komen wanneer hij weer wakker wordt, zoniet, dan is er iets mis. Vanaf een andere mac kun je met wakeonlan de slapende mac remote laten ontwaken, vink aan: wake on ethernet network access in energy saver/options.

http://www.macupdate.com/info.php/id/15779

Ik vermoed een grotere kans op oplossingen in een andere subforum.

Ik heb hetzelfde probleem! Ik heb een aantal netwerk shares open. Die worden bij het inloggen gemaakt (mooi via de useraccount) Echter net zoals boven vermeld, na sluimer stand zijn ze weg. Er moet toch ergens een trigger te configureren zijn om deze weer te herstellen?

Als dit in een ander subforum zou moeten, kan een moderator hem dan moven?
Een nieuw topic openen voor dezelfde vraag leek mij overbodig.