Mac verliest regelmatig WIFI contact met USB Externe HHD aan Airport Extreme

Sinds ik Yosemite op mijn Macbook Retina 15 inch 2012 heb geïnstalleerd, is de verbinding met een externe HDD die via USB is aangesloten op een Airport Extreme regelmatig verbroken. Dan moet ik de WIFI weer uit en aan zetten, om weer verbinding te krijgen. De verbinding wordt verbroken als ik andere programma’s heb gebruikt en weer terug ga naar Finder. Bij Mavericks was de verbinding wel stabiel. Ik heb ook een WD NAS in mijn netwerk hangen en die verbinding was altijd al instabiel. Die schijf moet ik steeds opzoeken via: Ga\Verbind met server. Dit laatste verbindingsprobleem was ook al aanwezig onder Mavericks.
Heeft iemand een oplossing voor deze problemen?

Hallo,

Op mijn Macbook Pro heb ik de laatste tijd ook WIFI problemen na de sluimerstand. Wat ik heb gedaan is het volgende. Wellicht dat het je problemen kan verhelpen.

Ga naar systeemvoorkeuren. Vervolgens naar Netwerk. Maak nu een nieuwe netwerk interface aan door op het plusje te klikken. Kies voor WIFI en geef deze een specifieke naam. Maak nu de oude WIFI voorziening inactief door op het radartje te klikken. Maak met de nieuw aangemaakte WIFI voorziening nu verbinding met je thuisnetwerk.

Deze oplossing heeft mijn problemen met WIFI na sluimerstand voorlopig opgelost. Succes.