.mac vervanger ivm iCal?

Al enige tijd ben ik op zoek naar een goed alternatief voor .mac. Aangezien ik .mac zou aanschaffen om mijn iCal kalenders te synchroniseren.. dan is 100 euro per jaar toch veel..

Nu ben ik al lange tijd op zoek naar een alternatief, maar ik vind niet DE oplossing. Zodat ik op mijn iMac en PowerBook altijd dezelfde agenda up to date heb. Via IMAP is wel mijn mail mooi te benaderen op de mailserver, zodat alles op elke mac hetzelfde is, ook mijn mailboxen. Is er voor iCal ook zoiets mogelijk?

Alvast bedankt

Google Calender misschien een alternatief?

Ik gebruik het icm ical en spanning sync ( synchronisatie tussen ical en google calender)

Groet,

Bosi

Kijk eens naar Plaxo. Daarmee kun je heel makkelijk op meerdere computers alle soorten agenda's en adresboeken synchroniseren tussen ical, outlook, google calendar, yahoo, exchange server, pocket pc.

Is gratis, werkt betrouwbaar en snel, zonder reclame. Aanrader!

[quote:529edf19e0="Huismuis"]Kijk eens naar Plaxo. Daarmee kun je heel makkelijk op meerdere computers alle soorten agenda's en adresboeken synchroniseren tussen ical, outlook, google calendar, yahoo, exchange server, pocket pc.

Is gratis, werkt betrouwbaar en snel, zonder reclame. Aanrader![/quote:529edf19e0]

wow das wel een mooi systeem, geloof dat ik daar wel mee vooruit kan :smiley:
strakke site ook

jah, ik heb alleen de manual sync niet helemaal door.

Okay:

Ik vind plaxo toch niet helemaal ideaal. Het is langzaam, de manual sync optie is niet ideaal, al met al doet het niet wat .mac doet. (alleen 99 euro is nogal veel!)

Ik heb gezocht naar alternatieven, en waar ik op kom:

spanning sync (kost 65 dollar eenmalig)
sync together (50 dollar eenmalig)
Gsync (20 dollar)
GCAL Daemon (gratis, nog niet geprobeerd)

Iemand hier ervaringen mee?

Wat is tegenwoordig de beste NIET .mac manier om iCal te syncen?

Ben al een hele tijd bezig om het voor elkaar te krijgen iCal en Google Calendar automatisch te synchronizeren d.m.v. Plaxo.

Ik wil m’n iCal agenda online raadplegen en vind Google Calendar echt veel fijner werken dan Plaxo. Maar ik wil best Plaxo gebruiken als “missing link” tussen Google en iCal. Als ik maar niet steeds naar de Plaxo-website hoef.

Plaxo en iCal syncen wel automatisch naar elkaar. Maar om Google en Plaxo sync te krijgen lukt alleen door op de Plaxo-website bij m’n Google Syncpoint “Sync now” aan te klikken. Plaxo claimt dat de sync tussen Google’s diensten en Plaxo elke 15 minuten plaatsvindt, maar dat gebeurt echt niet…

Iemand anders hier ervaring mee? Spanning Sync is leuk, maar prijzig.

Dank alvast

op een andere topic kwam iemand met busy sync

Dat werkt prima! stuk goedkoper dan spanning sync

Helaas kost Busysync wel 20 dollar per computer....

is het per computer?

Onlogisch, je moet het toch op zowel de imac als MBP installeren om te kunnen syncen?

Zou goede afzetterij zijn.

Zit nog in de 15 dagen trial; het werkt wel prima: synct prima naar google calendar, en dan dus ook naar je laptop.