Mac via netwerk mounten in Linux ?

Op een van de locaties waar ik werk staat welgeteld 1 mac, het is dan wel meteen een dikke G5 waar Protools op draait, maar niemand hier snapt het beestje.... Nu wil ik graag de heren van systeembeheer alhier om de oren kunnen slaan met de superioriteit van ons aller computer, maar ik kom uit het volgende ook niet uit...... Hoe kun je tijdens het opstarten van je mac ( of automaties meteen daarna...) een of meerdere schijven mounten op een GPFS Filesysteem ( Lijkt erg op Linux ) over het netwerk. Het gaat om een G5 met de laatste versie van OSX. Iedereen met enig idee... laat horen

Thanx
Bughead

Systeemvoorkeuren > Delen > Voorzieningen > Bestansdeling aanklikken, daar staat trouwens een IP-nummer van je computer (en de naam van je computer) Dat moeten ze nu ook invoeren via hun systeem, dan zouden ze normaal je schijven moeten kunnen mounten. Je kan die vraag misschien ook eens stellen bij het Linux op je Mac forum. [url]http://diederen.demon.nl/[/url]

Beter nog ik heb de vraag reeds gesteld, ik hou je op de hoogte.

Vergeet niet ook je firewall aan te passen. Het is mij overigens wel gelukt om mijn mac home directory onder linux toegangkelijk te maken, maar ik heb hiervoor wel smb gebruikt. Dus op de mac windows bestandsdeling aanzetten en onder linux als smb (Samba) client aankoppelen. Via NFS zou het ook moeten kunnen, maar dat is me nog niet gelukt. In OS 10.2 kon ik ook delen via nfs instellen, maar onder OS 10.3 is die optie weg. Het schijnt echter toch mogelijk te zijn.

Hans

Kan je met een AppleScriptje doen:[code:1:4333ae9499]tell application "Finder" mount volume "smb://WORKGROUP;username:password@machine_name/directory" end tell[/code:1:4333ae9499] En dat script dan aan je Startup Items van je account toevoegen :)

Ik heb de vraag in mijn forum enigszins beantwoord. Ik denk dat nfs het beste is. Je zult aan de server zijde (de G5) onder OSX nfs aan de praat zien te krijgen = exporteren (geen ervaring). Aan de client zijde onder linux moet je het nfs filesysteem mounten. Dit doe je door in /etc/fstab de nfs partitie aan te geven. Zie voor meer info hierover op de linuxbox (man fstab en man nfs) voor preciese notatie. Suc6

http://diederen.demon.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=100

[quote:9d3bb613b8="linuxopjemac"]Ik heb de vraag in mijn forum enigszins beantwoord. Ik denk dat nfs het beste is. Je zult aan de server zijde (de G5) onder OSX nfs aan de praat zien te krijgen (geen ervaring). Aan de client zijde onder linux moet je het nfs filesysteem mounten. Dit doe je door in /etc/fstab de nfs partitie aan te geven. Zie voor meer info hierover op de linuxbox (man fstab en man nfs) voor preciese notatie. Suc6[/quote:9d3bb613b8] Euhm..volgens mij wil die het de andere kant op hoor. Dus vanaf de mac naar een SMB share..

Je hebt het al gelezen dat linuxopjemac al een antwoord heeft gegeven (hij heeft de link doorverwezen) Via dat kanaal zal je hopelijk meer reacties krijgen.