.Mac voor- en nadelen.

Ik zit me af te vragen wat er nou eigenlijk zo ontieglijk bijzonder is aan dat .Mac gebeuren. Kan iemand die er ervaring (goed of slecht) mij misschien uitleggen wat er nou eigenlijk precies zo bijzonder aan is?

… buiten het feit dat je een heel interessant e-mailadres krijgt met “.mac.com” aan het einde :wink:

De integratie met dingen als iCal, iPhoto is natuurlijk leuk, maar een gewoon nederlands cheapo hostingabbonement kan veel meer voor minder (vraagt wel iets meer kennis van zaken). Dan maar geen iApp ondersteuning. En ik vind joopenmies@mac.com toch minder dan mac@joopenmies.com

Wel ik gebruik het vooral voor mijn online bookmarks. Doordat ik vaak op een PC moet werken is het tof toch al mijn bookmarks te kunnen aanspreken en toevoegen. Dit is natuurlijk enorm veel geld voor zo'n functie. Ik gebruik ook de webspace en af en toe het email adres. Het blijft ongelofelijk veel geld voor wat het maar is :(

Het belangrijkste nadeel is eigenlijk de snelheid – of beter gezegd: het gebrek daaraan. Die 1 GB iDisk is vreselijk handig voor backups, maar sneller dan 100 kB/s is de download niet en de upload strandt zelfs al bij 40 kB/s. Dat is te traag voor zo'n grote opslagruimte.

[quote:793b854bcc="Esquare"]Het belangrijkste nadeel is eigenlijk de snelheid – of beter gezegd: het gebrek daaraan. Die 1 GB iDisk is vreselijk handig voor backups, maar sneller dan 100 kB/s is de download niet en de upload strandt zelfs al bij 40 kB/s. Dat is te traag voor zo'n grote opslagruimte.[/quote:793b854bcc] is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.

[quote:6257afc805="soulcreeper"] is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.[/quote:6257afc805] In Photoshop een grayscale maken van 1024x10240 pixels, opslaan als ongecomprimeerde TIFF zonder opties als voorvertoning en profielen (=ongeveer 10Mb), uploaden en timen, downloaden en timen. Die snelheidsmeters zijn vaak erg gevoelig voor caching merk ik.

ik gebruik spymac dat is gratis, en neem de gebreken op de koop toe.

Alleen is het de laatste week erg slecht ze zijn met onderhoud bezig geloof ik :frowning:

[quote:c1bb060fa7="Martiniman"][quote:c1bb060fa7="soulcreeper"] is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.[/quote:c1bb060fa7] In Photoshop een grayscale maken van 1024x10240 pixels, opslaan als ongecomprimeerde TIFF zonder opties als voorvertoning en profielen (=ongeveer 10Mb), uploaden en timen, downloaden en timen. Die snelheidsmeters zijn vaak erg gevoelig voor caching merk ik.[/quote:c1bb060fa7] maar als ik zelf nou geen .Mac account heb? ;) dan kan ik het ook niet uploaden, downloaden en timen. k doelde er eigenlijk meer op om te vragen aan iemand die het wel heeft dat ik het van daar even kan timen/testen.

[quote:6fc8841587="soulcreeper"]is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.[/quote:6fc8841587] Die getallen die ik gaf zijn blijkbaar de max, want ik heb limieten van 600 kB/s (down) en 100 kB/s (up).

de reden dat ik voor .Mac heb gekozen is de handige iSync functies in iCal. Heb op mijn werk en thuis altijd dezelfde agenda - wordt meteen geupdate. De iDisc is - zoals hierboven al staat - onwerkbaar. Wat wel handig is is dat je de verdeling van de 1GB ruimte kan aanpassen, zo heb ik een kleine iDisc en een zeer grote mailopslagruimte. Ook erg handig is dat ik op beide computers dezelfde bookmarks heb.

maarten

[quote:16104423cd="interFACE"]de reden dat ik voor .Mac heb gekozen is de handige iSync functies in iCal. Heb op mijn werk en thuis altijd dezelfde agenda - wordt meteen geupdate. [/quote:16104423cd] jah, das wel makkelijk als je op werk en thuis beiden een mac hebt staan, maar aangezien ik op mn werk een windows machine heb staan is die iCal functie die je dan kan sharen niet echt makkelijk. Wel is dan makkelijk dat je de iDisk kan sharen en gewoon de bestanden van je mac naar de pc kan downloaden.

VEEEEEEEEEEEEEL ste duur.

Een goede prijs als je weet wat je er mee wil doen.

Ik gebruik mijn iDisk samen met Backup 3 om backups te nemen. Het uploaden gaat mischien traag maar door incremental backups hoef ik dagelijks niet meer dan 10mb veranderingen up te loaden.

Verder is het idd handig om overal je gegevens bij je te hebben. Adresboek, kalender, emails, bookmarks, etc.

Dit alles is mij de 99€ per jaar wel waard.

[quote:06bf392488="soulcreeper"][quote:06bf392488="Martiniman"][quote:06bf392488="soulcreeper"] is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.[/quote:06bf392488] In Photoshop een grayscale maken van 1024x10240 pixels, opslaan als ongecomprimeerde TIFF zonder opties als voorvertoning en profielen (=ongeveer 10Mb), uploaden en timen, downloaden en timen. Die snelheidsmeters zijn vaak erg gevoelig voor caching merk ik.[/quote:06bf392488] maar als ik zelf nou geen .Mac account heb? ;) dan kan ik het ook niet uploaden, downloaden en timen. k doelde er eigenlijk meer op om te vragen aan iemand die het wel heeft dat ik het van daar even kan timen/testen.[/quote:06bf392488] 60 dagen proefabonnement is gratis ...

[quote:90dd475116="larridon"][quote:90dd475116="soulcreeper"][quote:90dd475116="Martiniman"][quote:90dd475116="soulcreeper"] is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.[/quote:90dd475116] In Photoshop een grayscale maken van 1024x10240 pixels, opslaan als ongecomprimeerde TIFF zonder opties als voorvertoning en profielen (=ongeveer 10Mb), uploaden en timen, downloaden en timen. Die snelheidsmeters zijn vaak erg gevoelig voor caching merk ik.[/quote:90dd475116] maar als ik zelf nou geen .Mac account heb? ;) dan kan ik het ook niet uploaden, downloaden en timen. k doelde er eigenlijk meer op om te vragen aan iemand die het wel heeft dat ik het van daar even kan timen/testen.[/quote:90dd475116] 60 dagen proefabonnement is gratis ...[/quote:90dd475116] ... is al verlopen ;)

[quote:57c2174563="soulcreeper"][quote:57c2174563="larridon"][quote:57c2174563="soulcreeper"][quote:57c2174563="Martiniman"][quote:57c2174563="soulcreeper"] is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.[/quote:57c2174563] In Photoshop een grayscale maken van 1024x10240 pixels, opslaan als ongecomprimeerde TIFF zonder opties als voorvertoning en profielen (=ongeveer 10Mb), uploaden en timen, downloaden en timen. Die snelheidsmeters zijn vaak erg gevoelig voor caching merk ik.[/quote:57c2174563] maar als ik zelf nou geen .Mac account heb? ;) dan kan ik het ook niet uploaden, downloaden en timen. k doelde er eigenlijk meer op om te vragen aan iemand die het wel heeft dat ik het van daar even kan timen/testen.[/quote:57c2174563] 60 dagen proefabonnement is gratis ...[/quote:57c2174563] ... is al verlopen ;)[/quote:57c2174563] Nieuwe aanmaken juist voor het testen ;-)

[quote:a841e3e6ec="larridon"][quote:a841e3e6ec="soulcreeper"][quote:a841e3e6ec="larridon"][quote:a841e3e6ec="soulcreeper"][quote:a841e3e6ec="Martiniman"][quote:a841e3e6ec="soulcreeper"] is er dan misschien een manier om deze snelheid te testen? zit nu op mn werk waar ze dus een mega-snelheid hebben, dus kan ik gelijk even kijken wat de max is.[/quote:a841e3e6ec] In Photoshop een grayscale maken van 1024x10240 pixels, opslaan als ongecomprimeerde TIFF zonder opties als voorvertoning en profielen (=ongeveer 10Mb), uploaden en timen, downloaden en timen. Die snelheidsmeters zijn vaak erg gevoelig voor caching merk ik.[/quote:a841e3e6ec] maar als ik zelf nou geen .Mac account heb? ;) dan kan ik het ook niet uploaden, downloaden en timen. k doelde er eigenlijk meer op om te vragen aan iemand die het wel heeft dat ik het van daar even kan timen/testen.[/quote:a841e3e6ec] 60 dagen proefabonnement is gratis ...[/quote:a841e3e6ec] ... is al verlopen ;)[/quote:a841e3e6ec] Nieuwe aanmaken juist voor het testen ;-)[/quote:a841e3e6ec] ... dan dat maar even doen ... en testen maar :D

Kan je ook ergens gewoon een @mac.com adres aanmaken voor iChat of moet je hier een .mac account (betalend) voor hebben?

Indien nee, hoe kan ik zo’n mail adres aanmaken?

[quote:0176c6ee69="MrSharky"]Kan je ook ergens gewoon een @mac.com adres aanmaken voor iChat of moet je hier een .mac account (betalend) voor hebben?

Indien nee, hoe kan ik zo’n mail adres aanmaken?[/quote:0176c6ee69]
je kan gewoon een Trial-abonnement nemen en daarvan je adres gebruiken voor iChat. Wanneer je abonnement verloopt kun je je .mac adres nog steeds gebruiken voor iChat of MSN. Zo doe ik het ook :smiley:

Hey,

Een vraagje.
Je hebt dus een ruimte van 1GB. Kan je die zelf willekeurig verdelen? Zoals bijvoorbeeld: 500mb voor iDisk, 200mb voor HomePage, 100mb voor mails…
Of ligt alles vast?

Greetz