Mac wil niet herstarten of worden uitgezet

Hallo,

Ik heb een Mac Pro met El Capitan en ik wil updates installeren. Dit kan echter niet, omdat mijn Mac niet uit zichzelf uit wil gaan.
Als ik op ‘zet uit’ of ‘herstart’ klik, dan sluit hij alle programma’s af en blijft vervolgens hangen op mijn bureaublad en gaat verder niet uit.
Ook na een uur staat hij nog steeds op hetzelfde beeld. Voor het installeren van updates moet hij wel restarten, maar dat lukt dus niet zo.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Alvast bedankt!.

En geforceerd afsluiten? Powerknop ingedrukt houden.

Dan installeert hij geen updates.

Kijk bij 'Activiteitenweergave welk App blijft draaien, dan kan je die geforceerd uitzetten.

Nog geen succes? Dan booten van je gastaccount en nogmaals proberen, werkt het wel in de gastaccount, dan heb je corruptie in je home folder.

[quote=Carp url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-wil-niet-herstarten-of-worden-uitgezet/#post-3036166 time=1486317255]corruptie in je home folder.
[/quote]
Wil die dan betaald worden voordat de computer uit mag of zo?

Toevallig een Wacom tablet aan dat ding hangen? Dan driver even uninstallen en vervangen met de nieuwste versie.

Kijk onder Apple logo bij Forceer stop …

Daar wordt aangegeven, welk programma niet werkt (staat in het rood vermeld).

Dat programma geforceerd sluiten en de Mac Pro zal afsluiten en je kunt daarna weer herstarten.

Ik heb het nu kunnen doen door alles dat ik uit kon zetten uit te zetten via Activiteitenweergave. Uiteindelijk ging toen mijn beeld op zwart en kreeg ik het inlogscherm. Toen heb ik de aan/uit knop ingehouden tot ik de keuze kreeg voor herstarten, sluimer of zet uit. Hier klikte ik op ‘zet uit’ en toen ging hij de updates installeren…
Geen idee of dat me nog een keer gaat lukken, maar voor nu is het weer gelukt!

Bedankt voor de reacties iedereen!

Bij mij blijft de Finder wel eens hangen als laatste “app” om te worden afgesloten.

Even de Finder opnieuw opstarten en daarna sluit alles netjes af. Wellicht helpt het de volgende keer.

Is heel vaak te herleiden naar een probleem met de structuur (formattering) van je harde schijf.
Kijk je harde schijf na met Schijfhulpprogramma en schijf EHBO - bij voorkeur vanaf DVD of herstel partitie.

Of naar een beschadigd .plist bestand.