Mac wil niet meer verbinden met NAS

Hallo,

Sinds ik op vakantie ben geweest en mijn Synology NAS had uitgeschakeld, geraak ik niet meer verbonden met de NAS…

Ik krijg gewoon de foutmelding “Google Chrome kon geen verbinding maken met … ip adres”

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Heb je al gekeken met de synology assistant of je NAS wel gevonden wordt?

Wat ook wel eens wil helpen, is de volgorde van aanzetten aanpassen. Bijvoorbeeld: zet eerst je NAS aan, en wacht op het piepje. Zet daarna pas je Mac aan. In deze volgorde gaat het bij mij goed. Als ik de NAS aanzet als de Mac al aan is heb ik ook wel eens last van connectieproblemen.

Een NAS zie je vaak niet direct. Even wachten, dan komt hij wel tevoorschijn.

In synology cloudstation staat bij status “verbonden”. Maar onder het tabje “Delen” blijft er dan “Bezig met verbinden…” staan…

Klopt het IP adres nog wel? Misschien heeft je NAS een ander IP gekregen toen je hem weer aanzette. Ik heb in de settings van mijn router gezet dat mijn NAS altijd hetzelfde IP-nummer moet krijgen. Met het ping commando in Terminal kun je zien of je NAS nog op dat IP-adres zit. Ook kun je zien in de web interface van je router welk IP-adres er toegewezen is aan je NAS.

In Synology cloudstation staat dat zelfde ip er toch nog steeds, ook staat de status op “verbonden” …

Maar wanneer ik via de browser naar dat ip surf, dan geraakt ie dus niet verbonden…

@TheBigZ, dat heeft niet geholpen…

Inmiddels gelukt via Synology Assistant, er was blijkbaar toch een nieuw ip aan de NAS toegewezen!

geef dat ding gewoon een vast ip-adres :slight_smile: