Mac + WinXP + Wanadoo cable over een edimax 6004+ [opgelost]

[zie laatste bericht van mijn hand]

Bovenstaand idee dus…

Ik wil een Mac (G4) en een WinXP achter een edimax 6004±router zetten, probleem is alleen dat zowel met een geklond MAC-adres, als met een ander MAC-adres, de router geen verbinding kan maken.
Met de Winhoos krijg ik over een hub wel verbinding, maar over de hub weigert de Mac ook dienst. (melding dat der externe PPP-server niet wil luisteren).
Kan iemand mij helpen aan de juiste instellingen voor Wanadoo? Want die gasten van Wanadoo/casema weten niet echt veel van Mac…
Het gaat mij in eerste instantie om de instellingen voor OSX en voor de router, die kan ik dan denk ik wel vertalen naar het Winding… als iemand die instellingen ook heeft… Graag!

Word al een beetje wanhopig…en de verschillende handleidingen willen ook niet echt een oplossing geven, die gaan uit van static DHCP of andere dingen, maar ik schijn PPPoE nodig te hebben… of moet ik PPPoE tot aan de router hebben en de rest over DHCP laten lopen?

[quote:93e701cd94="Zerk"] Word al een beetje wanhopig...en de verschillende handleidingen willen ook niet echt een oplossing geven, die gaan uit van static DHCP of andere dingen, maar ik schijn PPPoE nodig te hebben... of moet ik PPPoE tot aan de router hebben en de rest over DHCP laten lopen?[/quote:93e701cd94]

Het belangrijkste is dat je Router goed ingesteld staat en een IPadres krijgt van Casema/Wanadoo, wat achter de router zit is niet belangrijk.
Intern gebruik je je eigen IPadressen en praat je tegen de router, de router praat daarna tegen de modem van Wanadoo/Casema.

Kijk naar het model modem, Com21 heeft volgens mij PPPoE en die Motorola modems werken met DHCP. Tenminste zo is het in de omgeving van Soesterberg.

Cyberwolf

Moet ik dan alles achter mijn router als DHCP-clients laten werken? Als iemand ttrouwens met screendumps kan komen... ;)

[quote:506ff29d9c="Zerk"]Moet ik dan alles achter mijn router als DHCP-clients laten werken? Als iemand ttrouwens met screendumps kan komen... ;)[/quote:506ff29d9c] Als je router DHCP server kan zijn ja, anders handmatig IPadressen toekennen. Helaas ik heb geen Edimax router.

Cyberwolf

Krijg de een of andere manier de PPPoE niet aan de praat... Als ik die probeer op te zetten, dan krijg ik de melding dat de remote site not available or callback confugured is.... iemand suggesties?

[edit]
Inmiddels alles aan de praat… vraag me niet hoe… maar het doet het… (hopelijk blijft het dat ook doen…)

De truuk is om niet al te veel naar de mededelingen van het modem te luisteren… die gaf aan dat er geen verbinding was… De Mac en de windoos doen er beiden niet al te moeilijk over… voor de windoos was het zelfs verbazend…

Het principe dat werd aangedragen om te zorgen dat alles tot aan de router goed moet zijn is logisch en klopt dus ook…

Thanx anyway!