Mac:Word 2004 documenten op usb stick .-filename.doc?!

Is het normaal dat als ik met mijn mac versie van word 2004 een file save op een usb stick en die vervolgens in een win xp computer doe 2 dezelfde bestanden zie een file die het doet en een file van 1kb waar een . en een - voor de file naam staan?

Best vervelend, soms open je de verkeerde en die doet het dan niet of geeft een paar regels onbegrijpelijke rommel tekentjes in word?

Is dat net zo iets als tumbs en ds store bestandjes die je niet ziet op een mac maar wel op een pc?

[quote:41978e09fa="NoiA"]Is dat net zo iets als tumbs en ds store bestandjes die je niet ziet op een mac maar wel op een pc?[/quote:41978e09fa]

Inderdaad, maar een ‘remedie’ is me niet bekend, helaas. Je hebt dit ook als je in Mail verstuur windows compatibele bijlagen niet aanvinkt…

Dat is normaal. De "verborgen" bestanden van Mac OS X worden weergegeven door een Windows computer en omgekeerd. Misschien is het mogelijk om onder Windows XP in te stellen dat die bestanden ook "verborgen" moeten worden. Hoe dit moet heb ik nog niet ontdekt.

ok thnx, kun je die kleine bestandjes in windows gewoon deleten? of vernaggel je dan je word file?

Die kleine bestandjes die met een . beginnen kan je gewoon weggooien. Of in Windows instellen "verberg systeem en verborgen bestanden".

Maar het is wel zwaar slordig van Mac OSX dat ze een Windows file systeem zo vol gooien met .DS_STORE files en andere troep die met een punt begint.

[quote:e04c6eeb1f="colpolyp"]Die kleine bestandjes die met een . beginnen kan je gewoon weggooien. Of in Windows instellen "verberg systeem en verborgen bestanden".

Maar het is wel zwaar slordig van Mac OSX dat ze een Windows file systeem zo vol gooien met .DS_STORE files en andere troep die met een punt begint.[/quote:e04c6eeb1f]

Windows zet ook nogal wat tijdenlijke mappen om mijn externe schijf als ik die aansluit …

Dit soort bestanden, .DS_STORE , heb ik ook wanneer ik files kopieer naar mijn windows machine. Zodra de kopieerslag klaar is, zie ik de .DS_STORE bestanden op de windows machine.

Hoe kan ik de .DS_STORE bestanden op de mac zien? (hoe kan ik onzichtbare bestanden op de mac zien)

Dat zijn dus resource forks, onbruikbaar voor windows gebuikers en weinig nuttig voor OS X gebruikers. Check mijn app FinderCleaner in mijn signature, dit maakt je usb stick schoon. Let wel op dat je dit niet gebruikt op volumes die in OS 9 gebruikt worden. Ik hoop dat je er wat ana hebt.