mac zelf bouwen ?

kan ik een mac zelf bouwen ? zoals een pc ... of kan ik enkel eentje van apple zelf kopen ? :?

(niet voor mezelf maar voor een vriend)

Dergelijke sites zijn er wel, maar er kleven toch flink wat risico's en nadelen aan. Ik zou gewoon even doorsparen en nieuwe (2e hands) kopen, veel mooier ook nog!!

Je kan bij Apple (of bij een andere Apple leverancier) gewoon een kale Mac kopen, zonder videokaart, zonder geheugen, zonder harde schijf. je kan zelf ook losse delen kopen zoals video kaart, harde schijf, geheugen etc etc.

Maar waarom zou je dat doen? je kiest gewoon wat je er in wilt hebben en het zit er in. Je kan wel overwegen om geheugen of schijf in een gewone pc winkel te kopen en die er later in te zetten, soms is dat goedkoper maar je moet wel weten wat je doet.

alles kan... zelfs een mac zelf bouwen... zoek naar powerpc mobo's 8)

SUCCES !!! :lol:

Je kunt niet zomaar 'in de winkel' een Mac moederbord kopen, zoals dat in de PC-wereld wel gebruikelijk is. Nogal wat onderdelen kun je voor reparaties alleen maar bij Apple kopen, en dan wil Apple dat je de oude, kapotte inlevert (anders betaal je een "speciaal tarief" dat 2x zo hoog is, of je krijgt helemaal niks)

Er komt na verloop van tijd natuurlijk wel oud spul op de markt, zo zie je op de Klokhuisdagen (www.klokhuis.nl) altijd wel “oude nieuwe” onderdelen die je voor 'n prikkie mee kunt krijgen. Dat is dan blijkbaar oude voorraad van reparateurs.

Zaterdag is er weer een klokhuisdag ;)

[quote:52b485a29b="janvanes"]Je kunt niet zomaar 'in de winkel' een Mac moederbord kopen, zoals dat in de PC-wereld wel gebruikelijk is. Nogal wat onderdelen kun je voor reparaties alleen maar bij Apple kopen, en dan wil Apple dat je de oude, kapotte inlevert (anders betaal je een "speciaal tarief" dat 2x zo hoog is, of je krijgt helemaal niks)

Er komt na verloop van tijd natuurlijk wel oud spul op de markt, zo zie je op de Klokhuisdagen (www.klokhuis.nl) altijd wel “oude nieuwe” onderdelen die je voor 'n prikkie mee kunt krijgen. Dat is dan blijkbaar oude voorraad van reparateurs.[/quote:52b485a29b]

Niet in “de winkel”, maar via het net kun je wel moederborden en allerhande andere onderdelen kopen, zoek maar eens met google.
Alleen het allernieuwste (nog) niet.