Mac ziet mijn telefoon niet meer via bluetooth

Ik ben er net achter gekomen dat mijn mac mijn telefoon niet meer ziet na een clean install een tijdje terug. Ik kan me nog herinneren dat ik op de mac iets aan moest zetten maar ik weet niet meer wat en waar ik het in kan stellen in het bluetooth menu bij systeemvoorkeuren kan ik het ook niet echt vinden.

Kan iemand helpen?

Het gaat trouwens om Mavericks.

Telefoon op ‘vindbaar’ zetten.
Systeemvoorkeuren > Bluetooth openen.
Wachten tot je telefoon verschijnt in het rijtje bluetooth apparaten.
Aanklikken en verbinden.

Mijn telefoon ziet mijn mac en ze zijn nog gekoppeld op mijn telefoon tenminste. Maar mijn mac ziet mijn telefoon niet.

Op je telefoon (wat voor telefoon?) even de Mac laten vergeten, en opnieuw beginnen.

Dat ik daar niet eerder op gekomen ben. Stom! Ik heb opnieuw gekoppeld maar nu valt de verbinding op mijn mac steeds weg… klik ik om te verbinden, dan is die 1 seconde verbonden en dan valt het weer weg :frowning:

Heb een Galaxy Note 3 neo.

Net even iets getest. Van mijn mac naar mijn telefoon iets versturen via bluetooth gaat zonder problemen maar van mijn telefoon naar mijn mac mislukt steeds. Ik vermoed dus dat er nog iets niet goed staat in mijn mac ofzo qua ontvangen van bestanden aangezien ik wel zonder problemen iets naar mijn telefoon kan sturen.

Je kunt op je Mac qua ontvangen van bluetooth niets instellen.
Dus daar ben je verder gauw klaar mee. Het werkt wel, of het werkt niet.

Volgende vraag: het werkte met je Galaxy eerst wel beide kanten op?

Ja het heeft wel gewerkt ja. Heb vaak zat foto’s via bluetooth naar mijn mac gestuurd maar sinds de clean install van mijn mac niet meer.

Helpt dit?

http://www.maccomputerlessons.com/how_to_connect_to_transfer_use_files_via_bluetooth_phone_apple_mac.htm

Ofwel: heb je Bluetooth-deling aan staan?

Hehe nu werkt het weer. Ik wist wel dat ik ergens nog iets aan moest zetten maar ik wist niet meer wat.

Zijn we er toch uit gekomen. :slight_smile:

Ja gelukkig wel. :slight_smile:
Had ook al bij de apple support gekeken maar daar ook niks kunnen vinden. Tenminste niet op de pages over bluetooth die ik heb gelezen.