MacBook 13" Alu, geen beeld via Hitachi beamer

Deze middag geprobeerd mijn MacBook aan te sluiten op Hitachi Beamer. Aansluiten en opstarten gaat prima. Na opstarten verschijnt de afbeelding van mijn bureaublad op het projectiescherm. Echter mijn bureaublad zelf en alle applicaties die ik open komen niet in beeld op het projectiescherm. Wanneer ik onder systeemvoorkeuren naar beeldschermen ga komt dat menu wel in beeld maar slechts gedeeltelijk. Excel, Word, DVD-tje. Allemaal geprobeerd maar niets komt tevoorschijn op het projectiescherm. Iemand enig idee? Moet over 2 weken presentatie geven en zou wel mooi zijn wanneer ik eea dan aan de gang heb. Dank alvast voor reacties

Is normaal gedrag. Je scherm wordt op een Mac standaar niet gespiegeld, maar uitgebreid op ext. beeldscherm e.d. Wil je hoofdscherm (standaard die van je Mac) wel spiegelen op de beamer, dan moet je in het beeldscherm voorkeurenpaneel 'mirroring' of 'spiegelen' aanvinken. Je kan ook het witte balkje in het ene scherm (nog steeds in het voorkeurenpaneel) naar het andere scherm slepen waarmee je de Hitachi het hoofdscherm maakt (en waarna deze dus de menubalk, dock e.d. toont).

En je kan het niet verslepen...? Sommige programma's (zoals QT of Front Row) verschijnen alleen full screen op het hoofdscherm. Dat kan je dan dus weer oplossen met de tips hierboven.

It's not a bug, it's a feature! En bedenk dat het juist heel handig is bij een presentatie, want dan zie jij op je laptop allemaal handige dingetjes die de kijkers niet zien... [img:cdc7f109c8]http://www.blogcdn.com/www.tuaw.com/media/2009/07/presenterview8.jpg[/img:cdc7f109c8]

Wanneer ik beeldscherm voorkeurenpaneel open, kan ik alleen maar resolutie en kleur instellen. Nergens kom ik iets tegen als mirroring of spiegelen. Komt dat misschien doordat ik nu geen beamer heb aangesloten?

klopt.

heet de optie wel "spiegelen"? Volgens mij heet het "schakel synchrone weergave in"

maar zoals hierboven kan het soms handig zijn om JUIST je presentatie op de beamer te laten zien, en heel andere info op je macbook. Dan moet je dus soms even dingen van het ene naar het andere scherm slepen.

OK, dank dank. Maandag mag ik weer werken en ga ik er direct mee aan de gang.

Vandaag getest en jullie 'instructies' gevolgd. Werkte inderdaad perfect. Dank voor jullie hulp!