Macbook 2007 probleem

Hallo,

Ik weet dat er al topics over zijn maar omdat die zo oud zijn begin ik een nieuwe.
Ik heb een macbook(witte) uit november/december 2007. Deze heb ik in amerika gekocht en nog geen half jaar later is er een glas frisdrank over heen gegaan. De computer deed het toen niet meer tot 3 weken geleden. Ineens deed die het weer en alles werkte. Nu kreeg ik vanmiddag ineens te maken met het bekende probleem van de case die scheuren begint te vertonen. Nu belde ik eerst met de winkel en heb toen het hele verhaal uitgelegd. Zij vertelde me van de actie die apple heeft om deze case dan gratis te vervangen. Ik moest wel even bellen met een 0900 nummer(van apple care). Dit heb ik gedaan en weer mijn hele verhaal verteld. Hij verbaasde zich over het feit dat de laptop het ineens het weer deed en vroeg daarom dan ook of ik de laptop open had gemaakt en onderdelen had vervangen. Ik vertelde hem dat dit niet het geval was waarna ik in de wacht werd gezet.
Na 5 min kreeg ik de mededeling dat zij mijn case niet vervangen omdat door waterschade de garantie niet meer geldig is. Nu lijkt mij dat op een macbook uit 2007 sowieso geen garantie meer zit?! Daarnaast zijn waterschade en een door apple erkent probleem volgens mij totaal twee van elkaar losstaande factoren.

Heeft iemand al is ervaring met dit probleem gehad? Dus waterschade en daardoor geen recht op een nieuwe case?!

Groeten,

P

Het was dan eigenlijk niet handig om de waterschade erbij te vertellen.
Wat niet weet, wat niet deert, de MacBook functioneert prima. (en zoniet is dit alsnog je eigen verantwoordelijkheid, maar dat heeft op dit moment niets met de case te maken)

Het is (ik begrijp wat je bedoelt) wat vreemd dat ze aan een werkende MacBook geen nieuwe case willen plaatsen.

Ik zou het nog eens proberen. Bel nogmaals, maar leg dit keer het verhaal uit zonder de waterschade. En hopen dat je andere personen aan de lijn krijgt, natuurlijk.

Good luck!

Tsjah ik zat eerst ook te denken om het niet te melden. Maar als ze hem dan openmaken om dat ding te vervangen zien ze het toch wel denk ik. Neem aan dat je nog wel kan zien dat er een vol glas frisdrank overheen is gegaan...

Het meest vervelende is nog dat ik dus een 0900 nummer heb moeten bellen wat me geld heeft gekost en dat ze me dus gewoon niet helpen. Ondanks dat die vent mij gelijk gaf en ook vond dat dit twee losstaande factoren zijn. Maar omdat het blijkbaar in de garantie staat kunnen ze me niet helpen. Zeer frustrerend dus.

Ik heb er geen ervaring mee omdat ik met desktop's werkt, maar het is natuurlijk raar dat 'ze' die waterschade erbij halen als excuus terwijl jij voor een totaal ander probleem een andere case wilt hebben.
En dat gelul over de garantie slaat ook nergens op, die garantie is toch wel weg inmiddels dus waarom denken 'ze' dan kennelijk dat jij garantie verwacht? Een apparaat waar geen garantie meer op zit komt toch hopelijk wel in aanmerking voor een reparatie? Alle garantie voorwaarden komen volgens mij te vervallen zodra die garantie zelf verlopen is.
Ik zou maar eens even naar een APR of zo gaan en vragen wat dit voor een onzin is...

Ik heb ooit cola(!) over een HP rekenmachine gegooid, het heeft maanden geduurd voordat alle 'symptomen' waren verdwenen en daarna is hij verkocht aan een kennis die er nog jaren mee gewerkt heeft.

naja ze kunnen mij wel helpen, maar dan kost het mij gewoon geld. Terwijl dit dus een erkent probleem is die ze normaal gesproken gratis repareren/vervangen. Maar vanwege waterschade(terwijl de laptop het dus gewoon weer helemaal doet) kunnen ze het ineens niet gratis vervangen en moet ik gewoon betalen.

Ik kan daar gewoon niet bij. Het heeft niks met elkaar te maken en toch maakt apple care er een probleem van.

M.a.w: je moet gewoon liegen over waterschade e.d.? Apple heeft erkent dat die scheuren 'zomaar' kunnen ontstaan dus repareren ze het gratis voor je. Maar als ze 'zomaar' kunnen ontstaan[b] is er dus geen aanwijsbare reden[/b] dat dit komt door het gebruik; dus doet waterschade en ouderdom er helemaal niet toe omdat ze [b]zonder die waterschade ook kunnen ontstaan[/b]. Stel dat zo maar eens voor, heel misschien komen ze tot inkeer...

heb meerdere malen gezegd dat het door apple een erkent probleem is en dat waterschade hier niks mee te maken heeft. Ook heb ik gezegd dat er op een 3 jaar oude macbook uberhaupt geen garantie meer zit dus dat waterschade verhaal gaat niet op. Daar gaf hij mij gelijk in maar alsnog kon het dan niet gratis gemaakt worden. Ik zei toen ook wat ik met mijn laptop doe gaat jullie niks aan al gooi ik hem uit het raam van 3 hoog. Dit probleem met de case is gewoon iets wat jullie gratis horen op te lossen maar ipv daarvan heeft het mij tot nu toe alleen maar geld gekost dankzij deze fijne 0900 service van jullie. Hij reageerde alleen maar met: sorry, kan niks voor u doen verder.