MacBook Air 13" vs Macbook Pro 13" (voor web development)

Ik wil deze week een nieuwe MacBook bestellen, maar kom er nog niet helemaal uit welke ik zal nemen.

Waar ik wel uit ben is dat het een 13" laptop wordt, en mijn budget €1.500 (ik heb nog studentenkorting) is. De MacBook Air heeft als voordeel dat deze een hogere resolutie scherm (1440x900) heeft, flash-opslag, erg mobiel en in mijn ogen mooier. De MacBook Pro heeft dan weer een veel betere processor, veel meer geheugen (of ook SSD met bijbetaling). Beide kunnen 8GB ram dus dat is gelijk.

Ik werk met programma's als Photoshop, Fireworks, Coda, en veel kleine tools. Geen heftige video bewerking of 3D renderings of iets dergelijks.

Mijn vraag is eigenlijk: welke laptop is het meest geschikt voor web ontwikkeling? Waar zouden jullie op letten? En een paar losse vragen: is 128GB niet erg weinig? Is de MacBook Pro veel krachtiger?

Alvast hartelijk dank voor jullie advies!

Ik zou voor de 13" MBA gaan, als ik jou was. Die hogere resolutie is volgens mij wel handig voor de dingen die jij ermee wilt gaan doen en 128 GB is op zich wel voldoende. Sommige dingen kun je natuurlijk ook op een extern schijfje zetten.

@syltheboy, Dank voor je reactie. Ik heb ze vanmiddag beide gezien en de hogere resolutie is inderdaad erg fijn. Ik neig ook meer naar de MacBook Air, maar vraag me af of ik over 2 jaar merk dat deze toch kracht mist om lang mee te gaan. Of zal dat reuze meevallen?

ik zit ook met dit dilemma vind persoonlijk de 'pro' mooier maar ik zal hem wss alleen gebruiken voor school samenvattingen en notities. 13 inch is wel een must. Mijn hoofd computer blijft toch mn imac 2011.

Dan zou ik zeker de Air nemen. Die is immers lekker licht om mee te nemen.