MacBook Air backlight converter vervangen

Ik heb een MacBook Air uit 2012 en sinds kort geen beeld meer. Na enkele malen knipperen is het beeld op zwart gegaan terwijl de computer het gewoon doet. Na rond gelezen te hebben is het waarschijnlijk de backlight converter.

De computer repair shop in de buurt waagt zicht er niet aan en stelt dat waarschijnlijk het moederbord vervangen moet worden. Vraag derhalve:

• als het de backlight inverter is, is dat inderdaad nodig?
  • hoe kan ik de harde schijf wissen zonder dat ik beeld heb? (In geval ik besluit de laptop ‘op te geven’ en te verkopen).

Alvast bedankt,

Remko.

Aan een extern beeldscherm hangen

Voor dat wissen: gebruik de Target Disk Mode. Moet je alleen even de juiste kabel regelen.
https://support.apple.com/HT201462

Hi remko,

Jouw MacBook Air heeft geen display inverter, dus kan deze ook niet kapot zijn… Is er wel beeld als je een goede zaklamp vanachter door het apple logo heen schijnt (dus backlight uitsluiten) of zie je dan zelfs ook niets?

Hi Owentje,

Met een zaklamp erachter zie ik inderdaad wel beeld. Ik zou dus ook gewoon in kunnen loggen (hoewel ik maar een heel kort ‘bereik’ heb natuurlijk).
Enig idee wat het zou zijn?

Thanks, Remko.

Heb je wel het Apple logo met grijs scherm na aanzetten?

Nee, helemaal niets. Ik ga de laptop formatteren vanaf een andere systeem en dan verkopen.