MacBook Air Batterij 2,5 jaar jong / 331 cycli / 57%

Hoi!

De conditie mijn batterij van mijn 2,5 jaar oude macbook air 13 inch is behoorlijk achteruit gegaan. Volgens coconut is ie nog maar 57%
Volgens mij is dit veel rapper dan dat gemiddeld hoort te gaan met slechts 331 oplaad cycli.
Hebben jullie advies hoe ik dit het beste kan aanpakken bij Apple? Ik weet dat dit een verbruiksonderdeel is en dat ie al ouder is dan 1 jaar, maar nog niet ouder dan het consumentenrecht van 3 jaar. En aardig weinig aantal oplaadcycli!

Graag hoor ik jullie advies/ervaringen !

Thnx

Afspraak plannen en langsgaan bij een Apple Store.

Met een beetje goed verhaal heb je wel kans dat je er wat uit kan halen.
Ziet je MacBook er nog een beetje toonbaar uit? (dat schijnt invloed op het coulance-niveau te hebben)

Apple geeft 1 jaar garantie op de batterij dus ik geef je weinig kans op garantie, een batterij is een verbruiksartikel en de capaciteit neemt af hoe langer je hem gebruikt. Het vervangen van de batterij kost €139 euro bij de Apple Store. Overigens garantie claim je niet bij de fabrikant maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt, tenzij je hem natuurlijk direct bij Apple gekocht hebt dan zijn zij je aanspreekpunt.

Ik geef je ook weinig kans… 57% is nog net boven de grens van 50% en met 5 jaar is die machine sowieso op volgens de ‘richtlijnen’ kortom je zit netjes in het midden.

@SunKeeper , mijn macbook ziet er puntgaaf uit, geen haarkrasje op te vinden :smiley: Ben altijd super zuinig met mijn apple stuff en geef ze de nodige onderhoud!

@Shmoo http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=19&t=1214473 als ik hier de battery health’s lees van andere gebruikers is mijne toch echt een stuk slechter aan toe!

Kijk als mijn macbook nou 5 jaar oud is en nog maar 57% van zijn originele capaciteit heeft, kijk ik er niet gek van op…

https://www.apple.com/nl/batteries/service-and-recycling/

Dan hebben die andere meer geluk. Apple zal kijken naar het geheel. Zo’n computer gaat 5 jaar mee, jij zit op de helft met jouw machine en je batterij nog net boven de helft van zijn levensverwachting.

Als ik de baas was van Apple kreeg je morgen gratis een nieuwe batterij, maar ja jullie willen allemaal Tim Cook als CEO.
Ik zou zeggen start met Twitteren en stuur wat open brieven richting Apple met Shmoo for CEO.

Heb net Apple klantenservice aan de lijn gehad.

Meneer zei dat de batterij zich totaal niet gedraagt zoals ie hoort te doen en dat ie inderdaad veel te ver afwijkt van de gebruikelijke slijtage ondanks dat ie 2,5 jaar jong is.
Heb hem gevraagd om deze uitspraak naar me te mailen. Hij zei dat ik em bij een apple reseller moest brengen. Hij zei niks dat dit niet onder garantie ging vallen en dat ik ervoor moet dokken!
Ik ben huiverig, tis maar zien wat ze aan de balie zullen zeggen maar zoals meneer aan de lijn met mij praatte geeft het me hoop!
Ik houd jullie op de hoogte.

Ter info: Mocht je de batterij zelf vervangen kost het je 100,-