Macbook Air of Macbook Pro Retina

Ik wilde eigenlijk een Macbook Air kopen. Eigenlijk alleen voor als ik en route ben te kunnen beschikken over een notebook,
of gewoon in de Coffee Company even een paar uur werken.

Een Macbook air komt met een iets snellere processor en 8 GB gehugen op 1175 ex. De medewerker van de Apple winkel gaf toen aan dat het wellicht veel verstandiger is om een Macbook Pro Retina te kopen van 1675,- Tal van voordelen, quad processor, 16 GB gehuegen, Retina scherm , snellere processor, 15 inch scherm.

Ik vind een ding van de Mac Air een heel groot voordeel, en dat is het toetsenbord dat veel meer weg heeft van een toetsenbord van een Imac, bij een Macbook Pro, zeker van 15 ich, heb je een soort plateau waar je je handen op moet leggen.

Of valt dat mee ?

Wat ga je met je Mac doen? En tuurlijk probeert de medewerker je iets duurders aan te smeren dat is hun werk…
Ik vind het toetsenbord op mijn Macbook Air prima. Fijner dan op een MBPr want daar ligt hij echt op 90 graden horizontaal, bij de Mac Air is dat toch iets gekanteld.

hoeveel van dit soort topics gaan we nog krijgen? Kunnen we geen faq of begeleid app maken voor dit soort vragen?
Wat een efficientie zou dat zijn.
Of je nu van verkoper advies krijg dat je het duurste wil aansmeren, of van amateurs die er te weinig verstand van hebben ;)? Wat maakt het uit ?

Precies Usain, dat is nou precies de reden dat ik eigenlijk een Mac Air wil.

Een toetsenboard is schuin omdat we dat gewend zijn van typmachine.
Dat kleine beetje schuin maak echt niet uit.

Je went daarnaast ook heel snel aan het ‘nieuwe’ toetsenbord:)

Een Air heeft geen USB-poorten. Toch even vermelden. Dat is (voorlopig toch nog) een handicap in mijn ogen.

Wat? een Air heeft 2 USB poorten.

[quote]…amateurs die er te weinig verstand van hebben…
[/quote]
Een handicap van dit forum, in mijn ogen. :smiley:

En dan hier een mooi voorbeeld van zo’n gehandicapte… :evil:

ja en wat is het nu? Door dit usb feiten verschil vervuil het internet. het forum, en de ruis word alleen maar groter….

Een MBA heeft twee USB-poorten.

Bron: MBA van m’n moeder.

Jaartal er nog even bij :wink:

Bron: http://www.apple.com/nl/macbook-air/specs.html