MacBook Air voor er bij

Hallo Omt'ers,

Ik heb een MacBook Pro uit 2011 en die bevalt heel goed. Ik heb ook een ipad 1(32gb) en een iphone 5 (64gb)
Maar ik ben toe aan iets nieuws. Ik wil een MacBook Air voor er bij. Ik ga hem alleen gebruiken voor internetten, Word en een Itunes bibliotheek van 200 nummers (een selectie van mijn grote bibliotheek)

Ik heb geen groot budget (300á400 euro)
Het moet geen top Air zijn (hij is voor er bij)
Ik heb aan 128gb genoeg.
En een 11 inch.

En dan nu mijn vraag.
Is het verstandig om een van de eerste generatie Air te kopen?
En weten jullie nog een goeie site waar ik een Air kan kopen?

Alvast bedankt,
Sjoerd

De [url=http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/index-macbook-air.html]11" MacBook Air[/url] is pas (ruim) twee jaar op de markt.

Ik denk niet dat je [s]een sukkel[/s] iemand vindt die zo'n leuk apparaat voor €400 de deur uit doet. Tenzij die "van een vrachtwagen" is gevallen...

[quote]
Ik heb geen groot budget (300 à 400 euro)
[/quote]
Dan kijk je beter voor een Netbook met Windows. Je kunt er dan een Hackintosh van maken. Je vindt geen Mac voor die prijs, tenzij - zoals BigZ zegt - het gaat om een "van de vrachtwagen gevallen" exemplaar.

Als ik de geruchten mag geloven komt er een Word versie voor de iPad in 2013. Met Pages of een open office versie kan je ook tekstverwerken. Muziek bibliotheek van 200 nummers kan je eenvoudig van de iPad afspelen. Internetten gaat ook prima op een iPad. Een MBA is niets nieuws t.o.v. de MBP. Alleen het formaat en de prestaties. Lijkt me zonde van de centen.

Als je nou gewoon je iPad wegdoet? Dan verhoog je je budget naar 500/600 en dan is er denk ik al veel meer mogelijk.

Sowieso als je al een iPad en een iPhone en een MacBook, wat moet je dan nog met een MBA? Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan, en lekker een iPad Mini gehaald, wat met jou budget makkelijk kan. Dan ben je gewoon in één keer klaar.

Bedankt voor de reactie

Ik wil toch wel een Air dus ik denk dat ik mijn budget dan even moet aan passen naar een hoger bedrag.

Ik neem nu elke dag mijn Pro mee naar school en heb die op sommige dagen ook wel nodig (Logic en Protools) maar de meeste tijd zit ik een beetje te internetten en aantekeningen te maken. En dan is een Air wel mooi en handig.

@TheBigZ
Volgens mijn al 4 jaar? [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/MacBook_Air]http://nl.wikipedia.org/wiki/MacBook_Air[/url]

@Yggdrasil
Ik heb niks met Windows (snelheid, besturingssysteem en design) dus dat gaan niet door.

@makasa en MartijnH
Ik vind een ipad wel leuk maar het is het net niet als je een hele dag er achter zit te internetten/aantekeningen maken.

Ik denk dat ik mijn budget inderdaad moet vergroten naar 500/600 of misschien wel 700euro.

Weten jullie nog wel een goede site voor 2e hands mac's? of moet ik dan toch maar op marktplaats kijken?

www.tweedehandsmac.nl
of
www.Tweakers.net

@TheBigZ
Sorry verkeerd gelezen

Bron Wiki
[b]Op 20 oktober 2010 presenteerde Steve Jobs[/b] een vernieuwde versie van het 13 inchmodel van de MacBook Air. Deze vernieuwde versie werd net als de gewone MacBook Pro voorzien van een unibody in aluminium, hogere schermresolutie, krachtigere processors en grafische mogelijkheden, een SD-kaartlezer (enkel bij het 13inchmodel), een betere accu en flashgeheugen (SSD) als standaard in plaats van de klassieke harde schijf. [b]Daarnaast werd ook een 11 inchmodel voorgesteld [/b]

[quote=sjoerdrei url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-air-voor-er-bij#post-2505395 time=1356640315]@TheBigZ
Sorry verkeerd gelezen
[/quote]

:thumbsup:

Een [url=http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/laptops-mini-laptops-en-netbooks/m620783746-averatec-e-1200-voorloper-van-de-macbook-air.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr]"voorloper" van de MacBook Air[/url] is natuurlijk wèl goedkoop te krijgen. :grin:

Dan komen de defecte MacBook's Air voor zo'n €350,-

En dan komt er een [url=http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/apple-laptops/m628850398-apple-macbook-air-13-1-8ghz.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr]MacBook Air[/url] voor €425,-, maar dan zou ik me gaan afvragen in hoeverre je dat "iets nieuws" mag noemen... (Als je de specs gaat vergelijken met de MacBook Pro die je al hebt, maar als je het echt alleen gaat gebruiken voor wat aantekeningen maken en wat internetten moet dat prima kunnen.)
[size=2]En [url=http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/apple-laptops/m628404490-macbook-air-13-2008.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr]deze persoon[/url] wil zijn HDD vervangen voor een SSD. :grin:[/size]

Rond de €550/€600 kom je op Marktplaats echt al veel meer tegen.

Is een iPad geen optie 'voor erbij' ?

Er is wel een verschil tussen een Pro en een Air maar daar zoveel geld aan hangen is naar mijn mening gekkenwerk, dan gebruik je beter de Pro die je hebt. Als je iets nieuws wilt zou ik eerder je iPad 1 verkopen en een nieuwe (snellere) iPad kopen. De taken die jij op die MacBook Air wilt doen kan je perfect op een iPad en dat is nog eens zoveel lichter dan een Air. Ok, typen is misschien wat lastiger maar om te internetten is een iPad naar mijn mening perfect. Zoals eerder gezegd, voor zo'n budget heb je niet echt zo'n goeie Air…

Inderdaad zou ik een toetsenbord (bluetooth) bij je ipad kopen\' dan heb je ook eigenlijk een macbook. Moet toegeven macbook net iets idealer en ook meer geheugen dan ipad. Maar wanneer je niet heel veel geld beschikbaar hebt kan je dit beter doen. Ik zelf zou ook alvast geld opsparen voor ipad5 omdat ipad 1 wel langzamerhand aan vervanging toe is.

Ik gebruik mijn ipad alleen voor tv kijken(via de ziggo app) en dat doet hij nog goed. En ik zie al een paar mooie Air's op marktplaats staan 11inch 4 gb werkgeheugen en 128gb ssd rond de 700 euro. Ik denk dat ik er volgende week(of nog een maandje wacht) een ga kopen.

Het is niet de bedoeling dat hij in de buurt van mijn pro komt( 13inch i7 8gb werk een hdd 500gb en een ssd 128gb) Maar wel minimaal 4gb werk en 128gb ssd.

Ik denk dat dit de beste oplossing is(luxe probleem)

Bedankt voor jullie inbreng.

Een woord: why??

Koop gewoon een iPad 4 voor iets meer (of zoek een leuke aanbieding voor de iPad 3). Dan sla je twee vliegen in een klap. Mocht je al een MacBook Air zo goedkoop kunnen vinden (succes!) dan heb je een verouderde en hevig aan slijtage onderhevig apparaat, om dan nog maar niet over de resterende accu kwaliteit te spreken.

Whaha die marktplaats advertentie xD

Zelf heb ik een 13'' MBA 1e generatie met SSD en die werkt nog perfect, dus al die opmerkingen dat je dan met een zwaar verouderd model opgescheept zit valt wel mee. Accu is ook zelfs nog perfect (oke de nieuwe zal het ongetwijfeld langer uithouden). Gewoon lekker opzoek gaan naar een die bij je past en kopen. Waarschijnlijk word je MBP al heel snel verwaarloosd omdat de MBA zoveel fijner werkt/mee te nemen is.

Iemand die zo'n MacBook Air voor het budget van de TS op marktplaats zet heeft er misschien niet zo goed voor gezorgd als jij… €700 is nu wel al een redelijke prijs om een ietwat deftig model in handen te krijgen maar dan kan je volgens mij evengoed je huidige MacBook Pro gebruiken. Zoveel geld uitgeven voor erbij is gekkenwerk als je het aan mij vraagt, met zo'n budget kan je al eens kijken voor een mooi reisje.

[quote=CedricH url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-air-voor-er-bij#post-2505597 time=1356690300]Iemand die zo\'n MacBook Air voor het budget van de TS op marktplaats zet heeft er misschien niet zo goed voor gezorgd als jij… [/quote]

Tsja geen idee wat die 2e-hands prijzen doen. Nieuw zijn ze nu in ieder geval een stuk betaalbaarder dan toen ze net uit kwamen.

Hallo allemaal,

Als eerst bedankt nog voor de reacties.

En dan nu mijn volgende vraag:

Ik heb een leuk bod gedaan op een 11inch Air uit feb 2011 met de volgende specificaties:

1.6 GHz Intel Core 2 Duo
128 GB SSD HD
4 GB Geheugen
Mac OS X 10.7.2
NVIDIA GeForce 320 M 256 MB

Is dit een goeie Air om mee te internetten, mailen en Itunes?

Waar moet ik op letten bij het kopen van een tweedehands mac?
En hebben jullie verder nog tips?(serienummer checken?)

Alvast bedankt,
Sjoerd