Macbook Air warm en ventilator

Hallo gasten! :slight_smile:

Ik heb een paar maanden geleden een Macbook Air gekocht. Tot nu toe ben ik erg tevreden met het ding, want het is erg snel en handig. Ook kon ik volgens de man bij de mediamarkt spellen erop spelen zonder problemen. (hiermee bedoel ik geen COD, FIFA enz, maar spellen als FM)

Laatst had ik Football Manager 2013 gekocht en begon het te spelen. Ondanks dat ik de 3D mode in deze spel uitschakel, wordt mijn macbook air nog steeds warm, en ook de ventilator gaat heel hard draaien.

Ik vroeg me af of dit wel normaal is, want ik wil niet dat mijn macbook overbelast raakt, en het later niet meer doet.

mvg,
drn

No problemo, ik speel wekelijks starcraft op een 22" scherm, gekoppeld aan mijn Macbook Air 13" 1.8ghz mid 2012 modelletje. Wordt ook lekker warm, maar ik lig er totaal niet wakker van. Ik zou me eerder zorgen maken als je ventilator NIET zou gaan draaien. :wink:

Nee, maar serieus, Apple heeft verschillende beveiligingselementen in de computer die ervoor zorgen dat ie koeler wordt of mindere prestaties levert als hij gewoon té warm wordt. Als je het mij vraagt: nooooo woooorriesssss!

Dit is waarschijnlijk het grootste nadeel aan MacBooks, ze zijn gemaakt uit aluminium. Dit wilt zeggen dat je macbook enorm snel warm krijgt. Aan de andere kant koelt hij ook zeer snel weer af. Als je echt vind dat hij te warm heeft zet hem dan 5 minuutjes in sluimerstand dan is hij al terug op normale temperatuur :slight_smile:

Met de warmte kan ik nog mee leven, alleen maakte hij veel geluid, daar maakte ik me meer zorgen om.

Zijn de ventilators, tjah niks aan te doen. Muziek luider zetten :slight_smile:
Als het een troost mag zijn, bij iedere vernieuwing van de macbooks wordt dit stiller en stiller.
Ik had tot vorig jaar een veel oudere versie en telkens ik die terug aanzet ben ik overdondert van het lawaai dat daar uit komt.

Let wel op met de oplader, als deze te warm word ontkoppel je hem beter een tijdje. Is ook beter voor de levensduur van de batterij dat je hem niet voortdurend aan de lader laat hangen :slight_smile:

Gamen op een accu is dan weer niet echt goed voor de batterij

Overbelast raken is tegenwoordig een kunst geworden. Het eerste wat er gebeurd is dat de processor e.d. warm worden waarop de ventilator harder gaat draaien. Als dat niet genoeg blijkt dan schakelt de processor gewoon terug in snelheid (hoe warmer de computer wordt des te trager hij ook zal worden). De computer kan zichzelf dan ook prima beschermen tegen overbelasting. Als het echt teveel wordt dan schakelt hij zichzelf zelfs uit. No worries dus :slight_smile: