Ik heb sinds een half jaar een Mac Mini, ik heb geen klachten of opmerkingen maar hij is wel een beetje langzaam. Ik internet, chat, word, etc, geen bijzondere dingen. Ik wil graag een laptop kopen maar welke :roll: De nieuwe macbook alu. is erg, heel erg mooi, maar de Macbook Pro ook, en daar zitten betere processors in (waarom is het allemaal zo mooi)
Wat is beter of verstandiger om te kopen…
Intel Solo 1.5 GHz. apparaatje :D, maar de Macbook Pro is zo mooi, en valt goedkoper te krijgen dan de nieuwste macbook. (2.5GHz. Intel2Core, 4GB , 500 GB hardeschijf)
Heel simpel gezegd: wat jij wilt doen kan met elke machine. Wil je later ook zwaardere applicaties gaan draaien? (je weet nooit waar je intresse heen schuift) Dan geldt natuurlijk ‘hoe hoger te getalletjes, hoe beter’.
Een significanter verschil tussen de MB en MBP vind ik in deze kwestie de afmetingen. Vind je 13" lekker draagbaar? Vind je 15" lekker groot? Of wil je weer een combinatie van beiden?
[quote:ad16ce18a9="IJurriaan"]Intel Solo 1.5 GHz. apparaatje :D[/quote:ad16ce18a9]
Ik heb ook zo’n model, en die werkt nog snel gezien voor mij! (En dat terwijl ik ook een Macbook 2,4GHz heb). Toch zit ik het meeste achter de Mac mini, omdat die voor thuisgebruik toch handiger is en fijner werkt.
Misschien moet je eens wat extra RAM erin zetten, ik heb nu 2GB, werkt perfect, niks te klagen!
De 'goedkope' MacBook Pro heeft dezelfde processor als de duurdere 'gewone' MacBook.
Mocht je nadenken over de 2.0 GHz MacBook, kan je naar mijn idee net zo goed voor de witte gaan van € 949,-. Die heeft vrijwel dezelfde spullen intern, afgezien van het geheugen dat nog DDR2 is. Verder heeft het nu ook de 1066 MHz bus en de GeForce 9400M chip. En het verschil in snelheid tussen DDR2 en DDR3 is eigenlijk niet eens merkbaar… Plus: je behoud een Firewire poort op het witte model.
Al met al zou je dus € 250,- meer betalen voor een andere behuizing (wellicht vindt je het mooier, in elk geval steviger), de alu versie is een stuk lichter en je hebt een LED-verlicht scherm t.o.v. de witte MacBook. Qua snelheid zal het niet of nauwelijks iets uitmaken.
En ten opzichte van de 2,4 GHz MacBook vs. de 2,4 GHz MacBook Pro heb je eigenlijk alleen een beter en groter scherm en een betere videokaart (die je, als ik het zo lees, niet eens nodig hebt…).
De witte Macbook is geen optie omdat ik die niet zo mooi vind ( pietjeprecies :P ) Dus het is of een Macbook Pro 2.4GHz. of een Macbook 2.0GHZ. De Macbook Pro voor € 750,- (2ehands) of de Macbook alu. voor € 1199,- (nieuw) ……………
Dan zou ik voor de nieuwe MacBook alu gaan. Alleen al voor het verschil in gewicht; als je 'm vaker mee wilt nemen dan is het verschil van een halve kilo al een hoop om mee rond te moeten sjouwen! :)
Ja... Da's het verschil tussen iets kopen wat gebruikt is en iets wat nog gloednieuw en onder garantie gekocht wordt... De nieuwe MacBook heeft een hoop voordelen t.o.v. een oud model MBP (maar welk type is het eigenlijk voor € 750,- ?)
“Als ik deze aanbieder een mailtje stuur, krijg ik dan een antwoord in gebrekkig Engels terug…?”
In andere woorden: * Oplichter alarm !!! *
Dit is het voorlaatste, duurste model, wat destijds nieuw zo’n € 2500,- kostte. No way dat 'ie er nu maar € 720,- voor hoeft te vangen. Ja, misschien als jij een baksteen thuis krijgt gestuurd.
Ik heb sinds een half jaar een Mac Mini, ik heb geen klachten of opmerkingen maar hij is wel een beetje langzaam.[/quote:ce8faeaca8]
Ze hebben wel gelijk Jurriaan… Van internetten etc. word hij niet traag, probeer eerst maar ff aan een Leopard CD te komen en zet Leopard er ff opnieuw op… Dan word hij vast en zeker sneller!
OS X wordt niet traag van gebruik zoals Windows, iPJ... Het zal handiger zijn om het geheugen uit te breiden van de standaard 512 MB naar 2 GB. Dát levert snelheidswinst op.
[quote:76cade43d4="Nikita"]OS X wordt niet traag van gebruik zoals Windows, iPJ... Het zal handiger zijn om het geheugen uit te breiden van de standaard 512 MB naar 2 GB. Dát levert snelheidswinst op.[/quote:76cade43d4]
Ja, maar hij heb hem 2e hands, en op de een of andere manier heeft hij nog maar 6Gb over… :?
Ik denk eerder dat je aan een prijs zoals [url=http://link.marktplaats.nl/225376066]deze advertentie[/url] moet denken...
@ iPJ: volgens mij hadden die eerste Mac mini’s een hardeschijf van 60 GB. Da’s effectief dus 55. OS X en het volledige iLife pakket nemen al iets van 20 Gig in beslag. Weten jij en ik veel wat 'ie er verder nog op heeft staan… Maar dan hoeft 'ie OS X nog niet opnieuw te installeren
@ iPJ: I know, ik moet echt maar eens actie gaan ondernemen
Ik moet inderdaad wel OSX opnieuw er op zetten want in iCal staan nog allemaal verjaardagen (heb ik al verwijderd), als ik spotlight 'kerst; typ dan komen er allemaal kerstnotulen van scholen etc.
Allemaal verborgen bestanden.