macbook blijft opstarten

Goedenavond,

Ik probeer de macbook van mijn broer aan de praat te krijgen.
De macbook komt in een grijs scherm met de draaiende cirkel terecht. Hij blijft daar dan een aantal minuten zo en begint weer opnieuw op te starten. Inclusief boing geluid.

Ik heb de aanwijzingen gevolgd appeltje, alt pf, in singel user mode gestart.
Wanneer ik hem via een firewire aan mijn pb hangt kan wel op zijn harde schijf terecht komen. Maar dan weet ik gewoon niet wat ik moet doen :?

appeltje alt F O werkt niet…

heeft iemand nog tips?
alvast bedankt!
Groetjes,
Ben

pRAM reset kan helpen:

• Zet de computer uit.
  • Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Command, Option, P en R. In stap 4 moet u deze vier toetsen tegelijkertijd ingedrukt houden.
  • Zet de computer aan.
  • Druk tegelijkertijd op de toetsen Command, Option, P en R en houd deze ingedrukt. U moet deze toetsencombinatie indrukken voordat het grijze scherm verschijnt.
  • Houd de toetsen ingedrukt totdat de computer opnieuw opstart en u voor de tweede keer een opstartgeluid hoort.
  • Laat de toetsen los.

Mvg,

Helaas, dat werkt ook niet. Zal wel opnieuw installeren worden neem ik aan. :cry: Bedankt voor je bijdrage! Groet, Ben

Kun je beter een 'Archive and install" doen, ben je niet alles kwijt, worden alleen het systeem en de programma's vervangen.

waarschijnlijk hangt hij in een update vast....

Probeer anders ook om hem even aan de FW te hangen en dan de combo-update 10.5.2 te draaien.

Helaas werkt dat ook niet. Het volume voldoet niet aan de eisen voor de update...? Gr, Ben