MacBook doet het niet meer na Update

We hebben een oude MacBook pro 2010. Daarop draaide MacOS High Sierra.
Ne hebben we geprobeerd daar MacOS Ventura op te zetten, maar tijdens de update is er iets mis gegaan.
De Mac reageert nergens meer op. Als je hem opstart krijg je wel het opstart geluid, maar het scherm blijft wit.
Geen enkele toetscombinatie werkt en ook de USB poorten lijken niet te werken.
Ik heb er al een (oude) Systeem CD (MacOS X Snow Leopard) in gedaan, maar het lukt niet om het daarvan op te laten starten.
Ik heb de MacBook aan een iMac gehangen met een kabel, maar ook dan gebeurt er niets.

Heeft er iemand nog een idee of hij te redden is??

Ventura kan hier helemaal niet op. Waar is het fout gegaan bij installeren ?, of welke niet-originele-truckendoos hebben jullie overhoop gehaald om dit te proberen ?

Door iemand die kans ziet om de Macbook (volledig) opnieuw te configureren, is die nog te redden.

Mijn zoon heeft blijkbaar inderdaad via een omweg Ventura geprobeerd te installeren. :confounded:

Dan heeft hij een nieuwe klus:

https://www.appletips.nl/clean-install-mac/

Dit zal helaas niet gaan. De Mac doet helemaal niets. Met geen enkele toetscombinatie.

Zelfs niet als je de Mac opstart met de T-toets ingedrukt gehouden?

https://discussions.apple.com/docs/DOC-8591

Probeer eens met Command X op te starten. Doet hij het dan wel?

Welke tool is er gebruikt om het nieuwe systeem op de oude hardware te draaien?

Ik ga even van OpenCore legacy patcher uit. Een beetje een wilde gok dus maar misschien is dit het probleem:

Thus to install macOS Ventura on an affected device, you will need to use a USB 2.0 (or higher) USB hub and connect your Mice and Keyboard through there. Unfortunately same applies for MacBooks, which we’d advise staying off Ventura for the time being until a more practical approach can be found.

De laatse zin geeft niet al te veel hoop maar probeer eens met een usb 2.0 hub en een extern toetsenbord en muis of je de MacBook wel aan de praat krijgt.