MacBook gerepareerd, iLife weg

Hallo!

Ik had een MacBook met OS X Tiger erop. De harde schijf is stukgegaan, maar het viel nog onder de garantie.
Ik heb m’n MacBook weer terug, maar nu opeens met Leopard erop, de data was verder niet te redden.
Ben hartstikke blij met Leopard, zodat ik die niet meer hoef te kopen, maar opeens kon ik iPhoto niet vinden.
En ook GarageBand, en al die andere iLife programma’s waren opeens foetsie, terwijl al die dingen wel geinstalleerd waren toen ik m’n MacBook nieuw kocht, weliswaar met het oude besturingssysteem.

Heb ik recht op iLife als ik terugga naar de apple store. In principe heb ik daar destijds voor betaald, toch?

Ik kan eigenlijk niet zonder iPhoto, maar om nou 80 euro te gaan dokken is opeens een beetje onzin.

Alvast bedankt voor een reactie!

Je kan het in ieder geval proberen...

Ik zou zeggen, meteen contact opnemen! Des te eerder Apple het weet, des te eerder ze er iets aan kunnen doen! Je hebt binnen de garantieperiode recht op het behoud van iLife, is tenslotte gratis geleverd bij elke mac. Waarschijnlijk krijg je dan wel iLife '08, maar dat is geen probleem lijkt me? :P

Het iLife pakket staat gewoon op de originele install disks. Die werken ook gewoon onder Leopard.

Thanks Joasdekker! Ik had geen idee, ben het nu aan het installeren!

[quote:fac7f32e9b="joasdekker"]Het iLife pakket staat gewoon op de originele install disks. Die werken ook gewoon onder Leopard.[/quote:fac7f32e9b] Inderdaad. Je kan die software losstaand van het besturingssysteem Tiger installeren.

Was een paar dagen geleden trouwens ook al een draadje over waar ik het zelfde heb gepost. Kan het zo gauw niet vinden. :oops:

hebben ze je een cd erbij gegeven met leopard mocht er eens iets mis gaan met je systeem?

Nee, heb ik niet gehad! Ik zei het al tegen de man van de technische dienst toen ik mn MacBook ophaalde, maar hij zei dat het een mazzel was dat ik Leopard had gekregen! Wat ben ik trouwens blij met Leopard! Maar als ik een probleem krijg lijkt het me dat ik die cd nodig heb, ik ga wel even bellen met de helpdesk! Als het lukt zou het super zijn!

Als je nog de DVD's van Tiger hebt kun je die altijd installeren mocht er iets misgaan, ik neem tenminste aan dat ze alleen de HD hebben vervangen en je geen nieuwe MacBook hebben gegeven? Ik denk dus ook dat je de Leopard DVD niet krijgt, want die kost eigenlijk gewoon 129 euro. Genieten zolang je het hebt, en aangezien Macs toch niet geherinstalleerd hoeven te worden als je er niet mee gaat lopen kloten is er niks aan de hand.

BTW: als je nu een externe HD koopt en een clone maakt van Leopard kun je natuurlijk zelf altijd erg makkelijk ‘opnieuw installeren’ als het nodig mocht zijn…

[quote:9b0900fb24="Kobes"].... en aangezien Macs toch niet geherinstalleerd hoeven te worden als je er niet mee gaat lopen kloten is er niks aan de hand....[/quote:9b0900fb24]

keep on dreaming