MacBook, iPhone en iPad ineens lage wifi snelheden

Beste OMT’ers,

Ik zit met een vreemd verschijnsel.

Plotseling hebben mijn iDevices en MacBook een erg lage wifi snelheid.
Dit is van de een op de andere dag gekomen. Er is helemaal niks aan de instellingen van onze router gebeurt.

Ik heb van de iDevices al meerdere malen de netwerkinstellingen gereset, maar dat heeft niks geholpen.

Ook heeft mijn iPhone soms rare trekjes. Vooral gisteren, toen ik boven was waar ik normaal gewoon goed 5Ghz wifi bereik heb, had ik het ineens niet op mijn iPhone. Het wifi netwerk kon hij wel vinden, maar als ik opnieuw verbinding probeerde te maken bleef hij zeggen dat er geen verbinding mogelijk is.

Is dit op te lossen op een of andere manier? Of weet iemand misschien hier iets meer over?

ik hoor het graag ! :slight_smile:

Reset de router eens.

Al gedaan.

Dit zijn de router instellingen, misschien heb je hier wat aan?

ter correctie

Sorry, blijkbaar werken de links hier niet voor een afbeelding goed te plaatsen. En je kan je reacties niet aanpassen. Dit is de link in ieder geval, naar de instellingen van mijn router: Link

Vaak ligt het aan de radio channel. Die staat bij jou volgens je eerste plaatje op auto. Zet dat uit en zet het zelf op bijv. 8 ofzo en kijk wat er gebeurd. Als dat het probleem verhelpt dan is er waarschijnlijk een buurman die op hetzelfde kanaal werkt en daarmee jouw signaal verstoort.

Heb ik al geprobeerd, Werkt niet :frowning:

Dan weet ik het ook zo 123 niet. Misschien iemand anders wel. Trouwens, je kan je berichten wel aanpassen. Klik op je avatar(plaatje van je account) en je krijgt een klein menuutje met citeer, ga naar profiel etc. Daartussen staat bewerk. Daarmee kun je dan je bericht aanpassen.

Kan je router tonen welke kanalen de buren gebruiken? Dan kan je inschatten wat voor jou het beste kanaal is. Zo niet dan kan je het in OS X ingebouwde Wi-Fi Diagnostics gebruiken.

Ik kan idd zien welke kanalen onze buren hebben

Dan kun je standard channel aanpassen naar channel die in je buurt nog niet veel wordt toegepast. Hebben wij ook en werkt sindsdien als tierelier.

Maar hier dus niet. Alles geprobeerd.

Kan je ons laten zien hoe in de buurt de kanalen zijn verdeeld? Dan kunnen we meedenken.

Dat zal ik straks doen

Dit zijn de wifi kanalen.

Van wie is die Ziggo? Deze zend uit op hetzelfde kanaal als jij. Stoort dat niet?

Dat Ziggo netwerk is ook van ons. Dat is van de Ziggo WiFi spots. Hebben wij nodig, anders kunnen wij daar nergens in Nederland gebruik van maken.

o ja klopt, is ideaal :smiley: Maar er zijn meer kanalen beschikbaar zie ik, is dat geen optie?

Dat is wel een optie. Alleen het naeel van die Ziggo wifi spots is dat ze op het zelfde kanaal gaan als de 5Ghz router (home) kanalen.