MacBook laadt niet meer op

Hello,

Ik heb een witte MacBook 2.2 die sinds enkele dagen weigert op te laden… Mijn adapter werkt prima op andere MacBooks en ik kan mijn accu opladen via een andere MacBook. Verder werkt ie nog prima, maar nogal omslachtig.

Ik ben langs mijn dealer geweest en deze zegt het probleem niet te kennen, wel kunnen ze 'm opsturen voor onderzoek, maar dit kost minimaal 1 uur a 70 euro + onderdelen. Helaas zit ik al weer een klein halfjaartje over de garantie heen… Iemand die dit probleem kent en/of er een andere oplossing voor weet? :slight_smile:

[quote:4cc0044695="matt_"]Hello,

Ik heb een witte MacBook 2.2 die sinds enkele dagen weigert op te laden… Mijn adapter werkt prima op andere MacBooks en ik kan mijn accu opladen via een andere MacBook. Verder werkt ie nog prima, maar nogal omslachtig.

Ik ben langs mijn dealer geweest en deze zegt het probleem niet te kennen, wel kunnen ze 'm opsturen voor onderzoek, maar dit kost minimaal 1 uur a 70 euro + onderdelen. Helaas zit ik al weer een klein halfjaartje over de garantie heen… Iemand die dit probleem kent en/of er een andere oplossing voor weet? :)[/quote:4cc0044695]

Opsturen en 70 Euro? ik weet niet waar jij zit maar dit kan goedkoper en sneller.
Als je Macbook wel aan de netstroom het doet is de kans heel groot dat het probleem bij je battery connector zit.
Deze onderdeel is niet heel duur en vrij eenvoudig te vervangen. En als je Apple Care of nog garantie hebt dan is het natuurlijk gewoon gratis. Mits je geen drinken ofzo eroverheen heb laten gooien.

Probeer eens een SMC reset? Dat heeft bij mij al eens geholpen. Toen gaf de connector ook geen teken van contact meer (maw, het lichtje brandde niet meer. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is?)

Een SMC reset dient ervoor om de voedingselementen van je Mac even te herstellen. Door de reset worden de standaard instellingen opnieuw ingesteld. In de veronderstelling dat ie het daarvoor wel deed.

Als de computer aanstaat, schakelt u die uit.
Koppel de lichtnetadapter los en verwijder de batterij uit de computer.
Druk op de aan/uit-knop en houd deze 5 seconden ingedrukt. Laat vervolgens de aan/uit-knop los.
Sluit de batterij en de lichtnetadapter weer aan.
Druk op de aan/uit-knop om de computer opnieuw te starten.

@ defores

De MacBook doet het niet aan de net stroom, hij werkt alleen op de accu (die ik oplaadt via een andere MacBook). Garantie is een halfjaartje verlopen en heb helaas geen Apple Care. Verder sowieso geen rare toestanden met drinken o.i.d. Ik zit in Apeldoorn, waar zou het goedkoper kunnen?

@ KingAchille

Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd, maar het heeft geen resultaat…

Iemand anders dit probleem (gehad) of een idee?

MagSafe connector (aan de MacBook, niet aan het snoer) nog in orde? Stap 7 op [url=http://support.apple.com/kb/TS1713]Apple Portables: Troubleshooting MagSafe adapters[/url] (maar natuurlijk eerste de andere stappen lezen).

Ik heb ook een dergelijk probleem, echter was dit bij mij wel het resultaat van een ongeluk met water. Ik kon mijn batterij niet meer opladen, in andere macbooks wel, en die batterij werkte ook nog uitstekend eenmaal in een andere macbook opgeladen (ook al staat in mijn menubalk ondertussen een batterij met een x-symbool).

Toen ik dit bij de dealer binnenbracht wist ie me te melden dat mijn moederbord vervangen zou moeten worden, en dat dit me meer zou kosten dan men macbook zelf.

Aangezien mijn macbook nog perfect werkt enkel de batterij niet meer wou opladen heb ik dit echter zo gelaten. Geen oplossingen voor gevonden dus ver.

Echter heb ik mij een oplader aangeschaft die de macbookbatterij buiten de macbook oplaat. Dit is echter wel omslachtig. Steeds batterij eruit halen, dan weer erinsteken. Maar als ik hem dan toch mobiel nodig hebt, kan ik toch op de batterij werken. Dus wie weet als je geen oplossing vind, eventueel een dergelijke oplossing zoeken.

MagSafe connector bekeken en is nog prima. Iemand een idee waar ik het goedkoper kan (laten) repareren?

Stop eens een andere (werkende) batterij in je computer. Wat gebeurt er dan? Laadt hij dan wel op?

Sorry voor de late reactie.. soms even lastig checken zonder goeie computer.

Met andere batterij laadt hij ook niet op, waarschijnlijk iets mis met een chipje dat het inkomende volt regelt.

Heeft iemand nog tips voor een goeie reparateur met betere prijzen dan Apple zelf?

Inmiddels naar mijn dealer de Macinside in Apeldoorn gegaan, hij is twee weken geleden opgestuurd en vandaag bericht gehad dat het E 545,- gaat kosten - het gehele logicboard moet vervangen worden. Of ik er mee akkoord ga of dat ik alleen E 79,- onderzoekskosten betaal en 'm zo terug krijg.

Wat is wijsheid?

Amai, wat een tegenvaller!