Wij zijn op zoek naar een gebruikte laptop met 15” scherm dat goed is te bekijken vanuit alle hoeken.
Aangezien ik met de laatste ontwikkelingen niet meer mee ben, hoop ik op jullie hulp hier te kunnen rekenen. Wel kom ik veel klachten tegen over toetsenborden die stuk gaat, vlekken in het scherm, coatings die loskomen. enz… Op wat precies dien ik bij de aankoop van een gebruikte macbook te letten?
Bedoeling is om de laptop vooral te gebruiken voor het bekijken van films in de camper en verder wat te internetten.
Hoge spes’s zijn er dus niet gevraagd, alleen het weergeven van films op een zeer goed scherm op een laptop dat lekker mobiel is, is meer dan voldoende voor ons.
Misschien zijn jullie beter af met een MBP 13" (of een Mac Mini) plus een goed, lichtgewicht en goedkoop simpel 4k scherm.
Op Everymac.com kun je precies nazien of de videokaart van een bepaalde Mac aan je eisen voldoet. Dwz aansturen van 3840 x 2160 (4k), of tenminste 2560 x 1440.
Voor een retina MBP 15" (want dat is wat je wilt), moet je toch nog wel rekenen op €1.300-€1.600. Beste modellen komen wmb uit 2015. Er waren wel issues met schermcoatings, maar er was/is een vervangingsprogramma. Eigenaren met problemen hebben dat echter meestal al opgelost.
In dat geval kan ik inderdaad voor een kleinere en compactere macbook gaan, alleen is het soms een gedoe om steeds de Hdmi-kabel te moeten inpluggen. Dan lijkt me een vaste installatie toch wel betrouwbaarder ivm de levensduur van de connecties te zijn.
Streamen via Airplay en vanaf de laptop naar bv apple Tv, lijkt me in de camper waarschijnlijk niet mogelijk, want het beeld schokt hier al als een gek thuis.
Misschien is een MacMini te overwegen, indien ja… welke spes’s heb ik dan minimaal nodig?
Ik zou dan een standalone Media Player doen (50,-) met een goede monitor (100,-). Kan evt zelfs op de hotspot van je mobiel. Bluetooth toetsenbordje erbij. Internetten op je telefoon of tablet.