Macbook niet werkbaar sinds herinstallatie El Capitan & Wacom driver

El Capitan (OS 10.11.6) plots dramatisch

hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb al een heel tijd El Capitan op mijn MacBook. Nooit problemen gehad. Totdat… ik eergister opnieuw mijn Wacom driver moest installeren. Die leek verdwenen te zijn. Ik kon nergens meer nieuwe instellingen in de rocker ring plaatsen. Na de driver install lukte dat wel weer.
Een uurtje later deed Photoshop gek. Brushes die enkel nog een rechte streep wilden zetten, commando’s die het niet deden, commando’s die ineens wat anders deden dan ze hoorden te doen.

HET WAS EVEN WEG (PLOTSKLAPS TERWIJL IK DEZE POST SCHREEF) EN NU IS HET TERUG (JE MEENT HET)
ALLE COMMANDO"S ZIJN NAAR ZIJN GROOTJE> HET TOETSENBORD LIJKT DE “BOVENSTE” TEKENS TE GEBRUIKEN (DUS: GEEN PUNTEN< GEEN KLEINE LETTERS< GEEN KOMMA"S>>>) EN OOK BV COMMAND C EN COMMAND V WERKEN NIET (RECHTERMUISKNOP OF LIEVER TOUCHPAD NOG WEL)> ALS IK HERSTART ZAL ALLES WELLICHT IN ORDE ZIJN MAAR IEDERE KEER HERSTARTEN ALS DIT GEBEURT >>> HMMMM LIEVER NIET

WIE WEET WAT IK KAN DOEN? OPNIEUW EEN SCHONE INSTALLATIE VAN EL CAPITAN? MAAR OOK DAT WIL IK NIET BLIJVEN DOEN>>>
(DE HAAKJES NAAR RECHTS ZIJN PUNTEN)

IK HEB EEN WACOM CINTIQ AAN MIJN MACBOOK HANGEN MAAR ALS DAT HET PROBLEEM IS BEN IK IN DE AAP GELOGEERD>>>

EXCUSES VOOR HET “SCHREEUWEN” EN DE ONLEESBAARHEID VAN DEZE POST
MOCHT JE JE AFVRAGEN HOE IK AAN DE KOMMA"S IN TAGS KOM: DIE HEB IK UIT EEN DOCUMENT GEKOPIEERD

Ja dit is ongeloofwaardig (doch waar)

Net als vorige keer verdwijnen de problemen plots als sneeuw voor de zon. Ik merkte het doordat een nieuw venster in Chrome niet spontaan een losstaan venster werd (dat is een veeg teken). En ja hoor, ineens had ik weer kleine letters. En kon ik met cmd A alles selecteren. Enz enz enz.

Dat is dus fijn, maar ik ga ervan uit dat dit nog wel vaker zal voorkomen.
Dus mocht iemand een oplossing weten, graag!

Ik verdenk nu de driver van Wacom die ik laatste installeerde (het was ook een uurtje daarna, dat de problemen begonnen)
Ik ga kijken of ik een oudere versie kan installeren.

Voor overige adviezen hou ik me aanbevolen!

wat zegt Malwarebytes hierover ??

https://nl.malwarebytes.com/mac/

Wat dacht je van je openingspost even aan te passen met kleine normale letters ipv HOOFDLETTERS :wink:

@fred44nl Dank je wel! Ik heb 'm gescand en inderdaad werd er iets gevonden (en verwijderd). Hopelijk was dat de boosdoener.

@vuurvreter
gek advies.
vertel maar hoe ik dat kan doen, ik kan het niet vinden.

klik op jouw eigen avatar en dan krijg je een menutje met Bewerk.

Klik op je eigen pictogram bij je naam en kies voor “Bewerk” en daarmee kan je je 1e bericht bewerken/aanpassen.

Nee hoor, wordt het alleen beter leesbaar van