Ik ben nu al 5 maanden dit forum aan het doorkruisen maar toch ben ik er nog niet uir als ik apple care erbij neem of niet: sommigen raden apple care aan anderen af. Is het bij een mac mini aangeraden om apple care er bij te nemen?
Je hebt sws een jaar garantie. Binnen dat jaar kan je altijd nog applecare nemen, bijvoorbeeld pas na 11 maanden. Dat maakt de initiële kosten wat lager natuurlijk. Bovendien vind ik applecare voor een normale desktop computer minder noodzakelijk omdat deze in principe altijd op de zelfde plek blijft staan en dus minder kwetsbaar is.
Spaar nog 200 euro verder en koop een iMac.
Toetsenbord en muis erbij, en het 17inch scherm heeft de oppervlakte van een 19inch CRT-scherm. Stukken groter en beter dan die van de Macbook.
Als je een Macbook koopt + extra ram zit je al aan 1200 euro en dan heb je nog geen groter scherm (Als je dat graag wilt tenminste.)
Een Mac Mini Core Duo 1gb ram is dat voldoende voor dreemweaver en flash professional 8? En van die muis ik zou er een :apple: keyboard bij kopen maar over die mighty muis is precies niemand tevreden is dat nu echt zo erg of kan ik er gerust één bij kopen?
hoi Gamie,
wrm zou een mighty muis niet goed zijn? op het werk werk ik met zoeentje en thuis heb ik ook een mighty muis,…geen problemen mee! Waar ik wel problemen mee had vroeger dat waren die “ufo-muizen” van apple toen de gekleurde G3’s en imacs uitkwamen,…dat waren pas klotige muizen! (nu na een poosje wend het wel)
Persoonlijk ben ik niet laptop minded. Dus ik zou nooit een ibook, macbook aanschaffen.
Omdat ik hier maar weinig ruimte had heb ik voor de mac mini gegaan. Ik heb dan ook een apple toetsenbord en mighty mouse bijgekocht. Een scherm had ik al,…van op mijn PC, heb ik dan met een VGA switch opgelost,…kan ik met een knopje switchen tussen beide systemen.
Wrm zou je meteen je mac mini niet volstoppen met ram? Ik heb dit ook gedaan, de volle pot!
Zoals je al weet mag je een mac mini zelf niet openmaken omdat je garantie wegvalt,…ok als je weet wat je doet, maar ik neem liever geen risico’s op dat vlak. Goed, je betaald misschien nu wat meer,…maar achteraf ben je wel makkelijk af,…hoef je niet speciaal naar je dealer te rijden om je mac af te staan voor wat ram. Zowiezo is 1 GB ram toch echt wel aan te raden naar hedendaagse normen, met 2 GB zit je nog wat langer safer.
Ik denk dat dreamweaver en flash nog niet universal zijn,…dus die draaien nog onder rosetta.
Dus enige vertraging mag je verwachten hoor,…totdat de universal er is!
groetjes
John
1Gb ram ga ik er al zeker bij nemen. Maar wanneer zou dreamweever en flash dan universal worden, ook tegen 2007 (zijn ook van Adobe)? En heb ik met een mac mini duo core 1Gb Apple keyboard en mighty mouse met een goed machintje in huis?
De mac mini moet zeker niet onderdoen tegenover zijn grote broers,..is mijn mening. Ook al liggen de technische specificaties van een imac hoger. Ik denk niet dat de kloof van 1,66 Ghz naar 2 Ghz echt doorslaggevend is hoor. Het OS draait erg vlot,..alles wat universal is vliegt!
Adobe is momenteel traag omdat het rosette-geemuleerd draait. Dit fenomeen zal denk ik niet opeens verdwijnen als je nu bv een imac of macbook zou aanschaffen. Het is en blijft emulatie!
Nu, wat is traag. Op mijn G5 op het werk draait photoshop wel vlugger uiteraard. Logisch, want ik heb daar zwaarder werk te verrichten dan thuis en die G5 is geen intel, geen rosetta dus.
Het enige minder is de harde schijf, die slechts 5200 rpm draait en de grafische kaart die al 64 MB van je geheugen snoept!
In mijn ogen is de mac mini een klein monstertje die aardig meedraait in high end computers.