Ik ben eindelijk bijna zover dat ik aan de mac kan :)
Nu zit ik erg te twijfelen tussen een MacBook en de Pro versie van de macbook.
1 - Het 13 inch scherm lijkt mij erg klein, en is de reden waarom ik naar de Pro neig. Zijn er hier MacBook gebruikers die mij kunnen vertellen wat ze van de grootte van het scherm vinden?
2 - De performance, ik ben niet zeker of ik het (de Pro versie) wel nodig heb. Wat ik er voornamelijk mee zou doen is Muziek opnemen en afmixen met Logic Express, en veel Photoshop en Dreamweaver. Misschien ook wat 3d-modelling. Heb je hier echt een macbook pro voor nodig?
3 - De accu, zit er nog verschil tussen de twee qua hoelang hij meegaat zonder lichtnet adapter?
Als ik de macbook zou kopen zou ik de tweede witte kopen met 2GB geheugen,
Als ik de MacBook pro zou kopen zou ik de eerste met 2GB geheugen doen.
Er is voor mij echt geen manier om de twee te gaan vergelijken bij een media markt / reseller omdat er binnen 40 km geen een is (ik woon in een boerengat (noord-holland noord))
Ik zou het waarderen als er geen opmerkingen worden gemaakt over ‘gebruik de zoek functie’ want ik vind gewoon helemaal niks met dat google gezeur.
[quote:89bebe6661="LittleJohnny"]1 - Het 13 inch scherm lijkt mij erg klein, en is de reden waarom ik naar de Pro neig. Zijn er hier MacBook gebruikers die mij kunnen vertellen wat ze van de grootte van het scherm vinden?[/quote:89bebe6661]Ik vind de grootte geen probleem. De breedte van dit scherm is te vergelijken met een normaal 15" scherm. Door de hoge resolutie werk ik liever op dit beeldscherm dan op mijn 1024x768 15" beeldscherm.
[quote:89bebe6661=“LittleJohnny”]2 - De performance, ik ben niet zeker of ik het (de Pro versie) wel nodig heb. Wat ik er voornamelijk mee zou doen is Muziek opnemen en afmixen met Logic Express, en veel Photoshop en Dreamweaver. Misschien ook wat 3d-modelling. Heb je hier echt een macbook pro voor nodig?[/quote:89bebe6661]Ik doe soms wat photoshop en garageband en dat gaat heel goed op mijn MacBook. Ik weet niet wat je precies wilt modellen, maar ik denk dat dit wel moet lukken.
[quote:89bebe6661=“LittleJohnny”]3 - De accu, zit er nog verschil tussen de twee qua hoelang hij meegaat zonder lichtnet adapter?[/quote:89bebe6661]Ik heb geen ervaring met de Pro, maar ik haal meestal de 3 uur wel (internetten, airport en bluetooth die aan staan, muziek luisteren).
Geld is niet het probleem, meer tijd. Het extra sparen voor de MacBook Pro, die al gauw 600,- euro meer is, duurt toch weer twee maanden ofzo.. Is het waard om daarop te wachten? En is het uberhaubt die 600,- euro wel waard?
[quote:7e9d873d63="LittleJohnny"]1 - Het 13 inch scherm [b:7e9d873d63]lijkt[/b:7e9d873d63] mij erg klein[/quote:7e9d873d63]
Dat zegt al genoeg. Ga gewoon even naar een Apple Center en proef daar aan beide modellen. In de meeste gevallen mag je er mee doen wat je wilt, dus in de systeemvoorkeuren kijken enzo. Dan kan je voor je zelf het beste nagaan of je 1000 euro meer wilt uitgeven aan een groter scherm met maar een klein beetje meer pixels.
"Er is voor mij echt geen manier om de twee te gaan vergelijken bij een media markt / reseller omdat er binnen 40 km geen een is (ik woon in een boerengat (noord-holland noord)) " :(
[quote:363f1aa81d="LittleJohnny"]"Er is voor mij echt geen manier om de twee te gaan vergelijken bij een media markt / reseller omdat er binnen 40 km geen een is (ik woon in een boerengat (noord-holland noord)) " :([/quote:363f1aa81d]
Bus/trein/auto whatever. Neem de moeite om er naar te gaan kijken. :evil:
Ten eerste zit ik graag buiten, vooral nu de zomer in zicht komt :P, ten tweede werk ik bij een bedrijf waar ik vaak heen moet en aangezien ik al mijn werk op mijn computer doe is een laptop dan wel erg handig.
Ik zou erg graag willen weten of jullie wel of niet het de 600 extra euro’s waard is?
[quote:7541bf5d1c="Cloudsurfer"]Precies. Mijn dichtstbijzijnde Apple Center is ergens in Den Haag. Gewoon even met de trein/bus/pappa lief aankijken en die 40km afleggen.[/quote:7541bf5d1c]
@CoreDuo: Maar dat heb je ook met de mac book pro, en met elke andere laptop. Zolang ik maar iets kan zien, ik zal toch wss aan het programmeren zijn :P
Een ander vraagje (ik maak er bijna een ondervraging van :wink: ) waarom een Apple Cinema display?
En niet bijvoorbeeld een MBP met een goedkoper schermpje.
Ik moet zeggen dat ik een enorm verschil merk tussen het interne scherm en mijn 17" Samsung SyncMaster. En die kan je niet echt een topklasse beeldscherm noemen.
Een laptopscherm zal altijd minder zijn dan een ‘desktop’ scherm.
Ja, ik weet het allemaal niet, vandaar dit draadje :P Een extra monitor zou er op een end toch zeker komen (dat als ik thuis komt ik mijn laptop zou op m'n bureau zou kunnen planten en het een normale computer zou worden), alleen de twijfel tussen de MBP en de MB blijft..
Voor de specs zou ik er geen 600 euro voor over hebben, maar ik weet niet of ik het die 2 inch waard vind. Heeft iemand anders eerder zitten twijfelen tussen de twee? En wat heb je toen besloten?
Ik geen 3d dingen doe. Dus geen goede videokaart nodig heb.
Ik geen geld had (heb) voor een MBP.
Ik het verschil tussen 1280x800 en 1440x900 te klein vind. Alleen maar 100px hoogte erbij en 160px in de breedte.
Een MacBook toen ik hem kocht dezelfde processor had als de MBP.
Een MacBook veel meer functie’s heeft t.ov. een MBP dan vroeger een iBook t.o.v. een PowerBook. (Denk aan een extern scherm aansluiten, een iBook kon alleen synchroon weergeven)
De enige rede waarom ik toen een MBP zou willen was omdat er een videokaart inzat. Dat vond ik toen te weinig om er 800 euro extra voor te betalen. (ik heb de 1099 versie van de MacBook).
Verder kan ik je de volgende tips meegeven:
Wil je extra RAM, koop dan meteen het maximale (2GB). Ik heb eerst 1GB gekocht, maar zou toch liever 2GB hebben. Dan zit je dus met 1GB over.
Koop een MacBook met DVD brander. Ik heb die zonder gekocht, omdat die het goedkoopst was. Maar geen DVD brander hebben is niet meer van deze tijd. Je moet eens weten hoeveel CD’s met digitale foto’s heb gebrand.
[quote:2454713399="Achtung Baby"][quote:2454713399="Cloudsurfer"]Precies. Mijn dichtstbijzijnde Apple Center is ergens in Den Haag. Gewoon even met de trein/bus/pappa lief aankijken en die 40km afleggen.[/quote:2454713399]
Volgens mij is Woerden voor jou dichterbij :?[/quote:2454713399]