macbook of macbook pro?

Hallo allemaal, Ik wil een nieuwe portable mac aanschaffen en twijfel tussen de macbook pro en de macbook. Ik zal voornamelijk gaan -tekstverwerken, -internetten, -films kijken, -foto's bewerken, -en soms een game spelen. Kan dit allemaal zonder veel problemen met de Macbook??

Groeten!

Hangt er vanaf wat voor games. Zware games zal je MacBook niet aankunnen maar de rest van de dingen die je doet wel...

En is het foto bewerken op professioneel gebied of als hobby? In geval van pro, zou ik voor de MBP gaan.

[quote:641c689429="marrty"]Hallo allemaal, Ik wil een nieuwe portable mac aanschaffen en twijfel tussen de macbook pro en de macbook. Ik zal voornamelijk gaan -tekstverwerken, -internetten, -films kijken, -foto's bewerken, -en soms een game spelen. Kan dit allemaal zonder veel problemen met de Macbook??

Groeten![/quote:641c689429]

kijk eerst eens even bij de search, er zijn al tig van deze topics geopend…

[quote:2266f8ad8b="marrty"]Hallo allemaal, Ik wil een nieuwe portable mac aanschaffen en twijfel tussen de macbook pro en de macbook. Ik zal voornamelijk gaan -tekstverwerken, -internetten, -films kijken, -foto's bewerken, -en soms een game spelen. Kan dit allemaal zonder veel problemen met de Macbook??

Groeten![/quote:2266f8ad8b]

Een MacBook Pro heeft natuurlijk wel een groter scherm.
13 inch vin dik net te klein. 15 inch is perfect.

Daarnaast vind ik een Pro mooier.

Qua snelheid maakt het niet uit (alleen games en fotobewerking is een ander verhaal)
Een MAcBook doet wat goedkoop aan.

Een MacBook Pro biedt een groter scherm, meer videogeheugen en een eigen grafische kaart. Iemand die dus fanatiek spelletjes doet, 3D ontwerpen maakt of op andere manier snelle weergave eist van gecompliceerde grafische bewerkingen, kiest beter voor de Pro

Ook goed om te weten is dat de batterij van de MacBook bij gelijk gebruik langer mee gaat dan die van de Pro. :o

Een Macbook is NIET gemaakt voor de volgende zaken: -tekstverwerken, -internetten, -films kijken, -foto's bewerken, -en soms een game spelen... :sealed:

Maar waarvoor die wel bedoeld is weet ik ook niet… :evil:

[quote:2e61eeeb1c="Oppie"]Maar waarvoor die wel bedoeld is weet ik ook niet... :evil:[/quote:2e61eeeb1c] in de boekenkast :?

[quote:ac2d3904cf="Cosm0politan"]

Een MacBook Pro heeft natuurlijk wel een groter scherm.
13 inch vin dik net te klein. 15 inch is perfect.

Daarnaast vind ik een Pro mooier.

Qua snelheid maakt het niet uit (alleen games en fotobewerking is een ander verhaal)
Een MAcBook doet wat goedkoop aan.[/quote:ac2d3904cf]

Fotobewerking is GEEN ander verhaal. Photoshop gebruikt processor en geheugen. Thuis kun je de MacBook nog aan een groter scherm leggen mocht je er wat serieuzer op willen werken.

Verder gooit Cosmo er lekker wat persoonlijke mening tegenaan. Ik vind de MacBook juist heerlijk ‘anders’ en degelijk. Ik vind de Pro juist weer wat gewoontjes voor een apple. Lijkt me teveel op een pc laptop :wink:

Gezien je eisen zou ik gaan voor de MacBook. :mrgreen:

Bedankt allemaal voor de reacties.

Begrijp ik het goed dat je ook aan de MacBook een apart beeldscherm kunt hangen, bijv. de 20 inch Cinema Display? (Ik dacht dat dit alleen met de Pro kon).?

Aan de gewone MacBook kan zelfs een 23 inch scherm. Het enige verschil is dat de Pro ook de 30 inch aan kan sturen, dat kan de MacBook niet...

Zo’n beetje alles wat jij wilt doen, kun je doen met een MacBook. Qua games ben je enorm afhankelijk van hoe zwaar de game is op je grafische chip, maar verder…

Thanx! Je kunt dus met een Macbook ook met het beeldscherm dicht werken??

Ja, dat vind ik zelf het prettigst werken. Moet je wel een toetsenbord en muis/tablet aansluiten. :P

[quote:dbab9dbcfb="marrty"]Je kunt dus met een Macbook ook met het beeldscherm dicht werken??[/quote:dbab9dbcfb] Dat kan ook, maar je kunt hem ook open laten en de 2 schermen naast elkaar zetten, en zo 1 groot werkblad creëren...

... maar dan schiet het videogeheugen enigszins tekort zodat animaties wat schokkerig zullen verlopen. :wink:

licht er maar net aan wat voor scherm je er aan hangt...