ten 1e: Internet is zowel Draadloos als vast Ontzettend langzaam… op m’n andere mac (&windows pc) niet. Zodra ik in een website zit gaat het al wat sneller maar als ik van website wil veranderen doet hij echt 20/25 seconden over… dat is niet NORMAAL! wat een k*t ding! :X
iPhoto problemen, Ernstig! had vanmiddag wat in een ander gebruikersaccount zitten klooien binnen het andere (normale → account1) account = account2. Wat mappen zoals afbeeldingen en iphoto en de map vakantiefoto’s (die ook in iphoto staat) → de bevoegdheid voor de fotos die zich in account1 bevonden veranderd naar bevoegdheid voor account2. later startte ik in account 1 iphoto op… toen gaf hij dat al aan. Bevoegdheden weer veranderd zoals ze stonden. Vind iPhoto m’n vakantie fotos niet. Wel de miniaturen maar zodra ik daar dubbel op klik krijg je zon grijze achtergrond met een witte rand met een “!” uitroepteken erin. Foto’s verwijderd en opnieuw geimporteerd = 2 x gedaan met herstart. Krijg steeds weer hetzelfde terwijl ik een map los op m’n computer gewoon normaal importeer!
Ook kom ik erachter dat zomaar 3 foto’s her en der het ineens wel doen… uit diezelfde map waarin derest het niet doet… WAT IS DIT?!
sorry voor de hoofdletters maar ben nu eenmaal een beetje gefrustreerd (beetje maar hor :x)
misschien is de macbook nog aan het indexeren.
Als dat zo is dan is ie idd heel langzaam gedurende die tijd.
Indexeren zou een uurtje of 2 moeten duren. en daarna verloopt alles weer soepel (als je de mac met rust laat tenminste)
als dat het niet is dan kan misschien iemand ander je verder helpen
het slome hoort niet. kijk eens naar je processen wat er draait en laat spotlight eens opnieuw indexeren (even je harde schijf naar priacy gooien en weer terug). werk eens met ENKEL safari aan en kijk wat er schort.
over die foto’s. nooit in de mappen vanje andere gebruiker klooien met bevoegdheden en zeker niet als ze bij iPhoto of bij iTunes horen. Dat is echt vragen om problemen hoor. Het beste kun je nu de bestanden hardware matig even opzoeken, bevoegdheden op lezen en schrijven zetten en vervolgens alles opnieuw importeren in iPhoto. zo te horen heb je er daar gewoon een zooitje van gemaakt.
Sowieso alles wat met iPhoto en iTunes te maken heeft vanuit het programma zelf besturen en nooit vanuit de finder. Hoevaak ik al niet heb gezien dat iPhoto z'n foto's niet kan terugvinden, omdat iemand in de finder met z'n foto's had zitten rommelen. Gaat niet werken...
ok, maar de bevoegdheden van die map vakantie en iphoto heb ik teruggezet.
heb de map vakantie uit iphoto gepleurd en opnieuw geimporteerd. maar hij blijft zo’n
uitroepteken geven. misschien ff de map vakantie helemaal van de macbook verwijderen
en weer opnieuw van mijn mini afhalen?!