MacBook oud. Welke nieuwe wil ik?

Op mijn oude, nog prima functionerende -behalve de batterij dan-, unibody MacBook kan ik geen MacOS 10.7 of hoger installeren. Als ik Aperture 3 wil gebruiken heb ik dat wel nodig. Conclusie, ik wil een nieuwe MacBook. Maar welke? 13" zal het zijn vanwege de portability, maar dan.....

Retina display is natuurlijk superfantastisch voor mijn fotohobby, maar komt alleen met flashdrives (mega duur als je een beetje formaat HD wil -en wie wil dat nou niet als je met foto's wil gaan werken-?) en als ik de prestaties wil gaan matchen met de machine zònder Retina wordt ie megaduur (alles gepimpt €2860,= vs €1575,= net zo snel en groot zo uit de doos, maar dan zonder Retina)

Ga ik nu een snellere processor, van meer connectoren voorziene MacBook zònder Retina kopen, of een wel Retina maar dan met net effe wat mindere prestaties en opslag (vanwege budget)?
Of ga ik wachten want er komt vast nog wel een MacBook mèt Retina èn 750Gb schijf, i7, ethernet, USB3, Firewire, Thunderbolt, DVD-drive....

Zucht. Jullie gedachten hierbij?

[quote]
Ga ik nu een snellere processor, van meer connectoren voorziene MacBook zònder Retina kopen, of een wel Retina maar dan met net effe wat mindere prestaties en opslag (vanwege budget)?
Of ga ik wachten want er komt vast nog wel een MacBook mèt Retina èn 750Gb schijf, i7, ethernet, USB3, Firewire, Thunderbolt, DVD-drive....

[/quote]

Die gaat er niet komen!

Tip:
Hi end 13 inch macbook pro (1570) met evt een SSD (265 GB) dan die 750 in een aparte usb3 case. +Extern beeldschem voor thuis

De gewone macbook pro zal volgens mij nooit met retina komen.
Die zal eerder stopgezet worden

Tja, je moet jezelf afvragen wat dat retina voor jouw als meerwaarde heeft.
Ben je graficus, of ben je een gewone gebruiker..

Ik zou namelijk een gewone MacBook adviseren. Kan je bijna even snel maken als die retina, en hij is goedkoper.

Tevens zijn heel veel dingen op het retina nog niet 'verscherpt' wat storend kan zijn.

Succes met je aankoop!

De gewone Macbook pro is maar een traag machine. Is gewoon meest basic processor van Intel wat bijna 1300 euro kost. De 13 inch Retina heeft een zwak videokaart volgens de review van OMT waardoor het laden van fotos erg traag kan gaan. Dit kost echter 1800 euro bijna.

Ik zou even wachten en kijken wat het volgende model brengt.

Huh? Een unibody MacBook kan toch wel 10.7 draaien?

Ik wil de Macbook pro 13 retina of de Macbook air 13.
Ik vind persoonlijk de macbook pro mooier. de gewone macbook is dik en heeft een hdd (Sloom!) ik heb de retina in de winkel geprobeerd en was gewoon goed alleen het is niet meer de pro zeg maar als je hem verglijdt met de macbook pro retina 15

Als ik jou was zou ik voor een retina gaan met een externe HDD USB3 erbij. Daar kan je al je foto's opslaan en dan heb je wel het voordeel van je retina scherm;)!

De MacBook kan idd Mountain Lion draaien.
[i]MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)[/i] Dat is dus vanaf MacBook5,1.
En gezien je MacBook nog prima functioneert zou ik dat eerst proberen. Schilt al gauw €1000.

[quote]
De gewone Macbook pro is maar een traag machine. Is gewoon meest basic processor van Intel wat bijna 1300 euro kost. De 13 inch Retina heeft een zwak videokaart volgens de review van OMT waardoor het laden van fotos erg traag kan gaan. Dit kost echter 1800 euro bijna.
Ik zou even wachten en kijken wat het volgende model brengt.
[/quote]

De gewone MacBook Pro is helemaal niet traag, mensen hier kletsen maar wat. Lees gewoon eens wat dingen op het internet die je kunnen helpen met het [url=http://www.worldofapple.nl/2012/08/best-buy-guide-welke-mac-is-geschikt-voor-jou/]maken van een keuze[/url].