MacBook pakt steeds vaker de WIFI niet op

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, sinds een maandje heeft mijn Macbook uit Q2 2007 problemen met het op pakken van het wifi kanaal hier in huis. Als ik hem opstart of uit de slaap modus haal maakt hij direct verbinding. Na een aantal seconden gaat hij opnieuw zoeken en geeft ie aan dat ie het netwerk niet meer kan vinden. Ik moet dan de wifi uit schakelen, weer in schakelen en het netwerk weer selecteren. De ene keer moet dit 2 keer de andere keer 3 en soms wel 4 keer. Dan pakt hij hem goed en blijft hij gewoon werken.

Betekend dit gewoon dat mijn wifi ontvanger in mijn MacBook aan het overlijden is of kan dit andere oorzaken hebben?

Mijn Macbook is het enige apparaat in huis die deze problemen heeft.

Hoor het graag.

Gr. Wouter

Het kan inderdaad dat de AirPort kaart aan het overlijden is. Heb je het ook al eens op een ander wifi netwerk geprobeerd (bijvoorbeeld bij vrienden of buren? Als ie het daar wel gewoon doet, kan het een andere oorzaak hebben (bijvoorbeeld druk bezet wifi door buren et cetera).

Hoi kawouter

heb het zelfde probleem met mijn (iphone 4) = 2 weken oud
ik heb zelf een netgear router als ik de router uit en weer aanzet alles weer ok dan maakt hij weer gewoon verbinding

je zou even kunnen kijken op wat voor kanaal je buren zitten bijvoorbeeld 7 ... ga je zelf op 1 zitten

Gr Jur1

Ik zou ook zeggen: zoek het in de kanalen.

Dit probleem kan vele oorzaken hebben.

- Kanalenconflict (overlap met de buren); zet je router op een ander kanaal en spreek dit ook met je buren af.
- De zender/ontvanger van je router is kapot aan het gaan -> nieuwe routeer
- De zender/ontvanger van je Macbook is aan het overlijden -> Reparatie/nieuwe macbook

of een combinatie van hierboven genoemde onderdelen.

Had dit ook ooit, bij mij werkte idd het kanaal wisselen. Moest wel 2x wisselen voordat het verholpen was, ondanks dat er niemand op het eerste gewijzigde kanaal zat..

Ik heb een aantal redenen uitgesloten en het is nu bijna zeker dat het de airport in de macbook is.
Nu kwam ik op internet tegen dat je deze redelijk makkelijk en voor niet te veel geld zelf kan vervangen.

Klopt dit? Of is dit veel werk?

Of is het slimmer om gewoon voor 15 euro zo'n wifi USB ontvanger er in te stoppen? Is die qua kwaliteit vergelijkbaar?

Gr. Wouter