macbook pro 13'' 2012

Hallo, ik heb afgelopen week een macbook pro gekocht (dit is dus de allernieuwste, mid 2012), en aangezien ik nogal een gamer ben heb ik er nu al wat games op staan, onder andere Assassin's Creed Brotherhood. het probleem is dat Assassin's Creed nogal lagt, en hapert enzo. nu wilde ik dus mijn ram-geheugen uitbreiden naar 16 gigabyte maar ik las op de apple site dat het maximum van mijn model 8 gigabyte is, maar op andere sites zie ik weer dat het max 16 gig is. wat is nou precies mijn maximum en waar kan ik het goedkoopst geheugen kopen?
gr. Niek

16GB.

Zie voor details:
http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i5-2.5-13-mid-2012-unibody-usb3-specs.html

Geheugen koop je hier:
http://tweakers.net/pricewatch/316787/kingston-kta-mb1600-8g.html

Het is overigens nog maar de vraag of het plaatsen van meer geheugen gaat helpen om de 'lag' te verminderen. De integrated graphics (HD 4000) van de 13" MBP is niet de optimale gamerskaart.

Ik gok dat je videochip de bottleneck is en niet het RAM. Maar je kan er 16 Gb RAM in kwijt.

Je hebt duidelijk de systeemeisen niet bekeken. Je videokaart trekt deze game niet, RAM gaat dus niets helpen zoals de heren hier boven mij vertellen.

Nu weet ik niet of je deze game in OS X of in Windows speelt, je hebt wel een grote kans dat het onder Windows iets beter draait dan OS X.

Beetje zonde om dat achteraf te weten te komen dat je Macbook Pro niet echt 'gaming specs' heeft...

Jammer dat je bijna 1300 euro moet betalen en dan trekt ie een game van 5 jaar oud niet. Zo zwaar is dit spel niet.

Sja, het is maar een 13" notebook, daar past simpelweg geen snelle dedicated GPU in.

Vind overigens niet dat we van Macbook Pro's moeten gaan verwachten dat ze 120fps bij games moeten halen etc. Het is een geweldige allround laptop waar je in feite alles mee kan doen. Van tekstverwerken tot videomontage.

Gamen draait het bijna maar om 1 ding: videokaarten met veel Mb's.

Dat zie je toch een beetje verkeerd, bij gamen draait het om de combinatie snelle CPU met een snelle GPU. Een slome GPU met 50 GB VRAM (voorbeeld uiteraard) zal nog steeds een slome GPU zijn.

De Intel HD 4000 is best aardig voor een integrated GPU, maar in vergelijking met een goede dedicated GPU is het gewoon een sloom ding.

Maar inderdaad, de MacBook Pro is een prima all-round notebook. Ook best geschikt voor oudere lichte games, maar niet voor 3d intensieve moderne games.

bij mij draait assassins creed 2 perfect op mijn mbp 13 2012 (full res med/high settings). Heb wel de i7 versie, maar weet niet hoeveel dat uit maakt?

[quote=bassbug url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-13-2012#post-2506909 time=1356898328]

Gamen draait het [b][u]bijna[/u][/b] maar om 1 ding: videokaarten met veel Mb\'s.[/quote]

Zeg bewust om dit te benadrukken dat bij laptops snelle CPU's tegenwoordig gemeengoed is. Maar GPU's met veel Mb, dat wordt moeilijk.

Hoezo? In 512MB gaan anders heel wat Mb's ;)

Het beste is om even op zoek te gaan naar wat benchmarks van die Intel HD 4000 en wat reviews van de MBP 13" 2012. Er wordt vaak getest welke games er op werken. Kun je ook een beetje zien of het wat wordt of niet.