Macbook Pro 13" komt niet meer in 'deep sleep'

Beste OMT-ers,

Mijn Macbook Pro 13" (Early 2011, met 10.8.2) komt niet meer uit zichzelf in 'deep sleep' (hibernation). Ik klap mijn laptop na het werken altijd dicht om hem te laten slapen (in plaats van afsluiten), als ik dan een keer onverhoopt de accu niet genoeg bijgeladen heb, heb ik de volgende dag dus een machine die mijn werk niet heeft opgeslagen.
Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?

Bedankt!

Deep sleep? Hoe herken je dat? Dat snap ik niet zo goed.

Heb je nog genoeg schijfruimte op je Mac?

Als ik mij niet vergis maakt de MacBook zo'n 'sleep copy' van enkele gigabytes. Als je te weinig ruimte hebt is er vanzelfsprekend niet genoeg plaats om die kopie neer te zetten...

[quote=Yggdrasil url=http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-13-komt-niet-meer-in-deep-sleep#post-2506152 time=1356779366]Heb je nog genoeg schijfruimte op je Mac?

Als ik mij niet vergis maakt de MacBook zo\'n \'sleep copy\' van enkele gigabytes. Als je te weinig ruimte hebt is er vanzelfsprekend niet genoeg plaats om die kopie neer te zetten...[/quote]

[img]/uploads/community/88ca00026cc0c96f0d5a7ef3ebb4e7de3fd1bd38_0.png[/img]

Zoals je ziet spreken de cijfers elkaar nogal tegen, maar dat is misschien weer een ander onderwerp. Ik meen dat 69,5 gb of 50,7 gb voldoende zijn?

Ik zie (door je avatar) dat je 16gb werkgeheugen hebt? Ik vermoed dat het geheugen dat jij hebt niet goed is, hierdoor werkt je deep-sleep wellicht niet.

Edit: Nee, ik had niet de verkeerde gequote, want het was überhaupt niet eens de bedoeling te quoten, foutje. Ik ben op deze zaterdag niet zo scherp als jij ;)

Je hebt de verkeerde gekwoot Rickje! :lol:

Ik denk niet dat het door m'n werkgeheugen komt, aangezien ik voor de upgrade naar 16 gb deze problemen al had. Afgezien van je quote foutje toch nog scherp van je, die avater! :sarcastic:

Iemand nog ideeën met betrekking tot het probleem?

Ik heb met wat meer zoeken op internet een terminal command gevonden waarmee je de sleep image kan aanzetten:
"sudo pmset -a hibernatemode 3"
Als zo m'n accu leeg is kijk ik of hij nu wel in safe sleep komt...

[quote]
Great, so your machine is using mode 3, whatever that might be. Well, thanks to the documentation for the handy Deep Sleep Dashboard widget, which puts your machine immediately into hibernation mode (so you don’t have to yank all the power sources to invoke it), we can tell exactly which mode is which:

0 - Old style sleep mode, with RAM powered on while sleeping, safe sleep disabled, and super-fast wake.
1 - Hibernation mode, with RAM contents written to disk, system totally shut down while “sleeping,” and slower wake up, due to reading the contents of RAM off the hard drive.
3 - The default mode on machines introduced since about fall 2005. RAM is powered on while sleeping, but RAM contents are also written to disk before sleeping. In the event of total power loss, the system enters hibernation mode automatically.
5 - This is the same as mode 1, but it’s for those using secure virtual memory (in System Preferences -> Security).
7 - This is the same as mode 3, but it’s for those using secure virtual memory.
[/quote]
Bron: http://www.macworld.com/article/1053471/sleepmode.html