Macbook Pro 13" kraakt bij dichtklappen

Beste forumleden,

Mijn Macbook Pro(late 2013) kraakt als ik hem dichtklap. Het dichtklappen gaat moeilijker en ik hoor een krak wanneer ik het doe. Van de garantie is weinig over en Mediamarkt kennende gaan ze dit ook niet verhelpen.

Ik ben woonachtig in Rotterdam en zou dit voor niet al te veel geld willen oplossen, zonodig zelf. Heeft iemand hier ervaringen mee of tips?

Alvast bedankt.

Probeer het zwarte plastic deel rond de scharnier eens wat te verschuiven door er zacht op te duwen misschien zit er iets tussen.

Mijn scharnieren zitten te dicht op het unibody, dat het mij niet lukt ze wat te verschuiven.

Zit hem in (1 van de) scharnieren.

Ik geloof dat een setje rond de € 60,- zit.

Ze zijn verkrijgbaar bij de verschillende internetwinkeltjes die in Apple onderdelen handelen.

Ik heb al gekeken, maar ik heb geen uitleg gevonden hoe ik ze moet vervangen. iFixit gaf geen resultaat.

Nog een adres waar ik het wel kan vinden?

Over een maandje kun je een super hippe nieuwe MacBook Pro kopen, die heeft dat zeker weten niet.

Die supper hippe nieuwe Macbook zal wel weer een klein fortuin kosten. Dus ik zing het liever nog een klein jaartje uit totdat de back to school acties weer komen en ik voor het eerst mag profiteren.

https://www.youtube.com/watch?v=Gi6vlshgvWY