MacBook Pro 15" Accu "slecht"? (4691 mAh @ 2 Cycles)

Ik heb sinds gisteren een nieuwe MacBook Pro 15" waarvan de Accu eigenlijk slecht is. De duur van de accu komt niet boven de 4 uur uit wat hij aangeeft en dat bij een processor belasting van nog geen 5% per processor. Iemand anders dit ook meegemaakt?

Een van de redenen dat ik deze heb gekozen is vanwege de max 7 uur die ik er uit zou moeten kunnen halen. Dan zou je op zijn minst verwachten dat hij meer dan 5 uur zou aangeven…iemand ervaring mee? Ik heb hem na het openen van de verpakking meteen opgeladen, misschien had ik hem eerst moeten gebruiken tot ie op was?

http://www.apple.com/batteries/ http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

Ik snap hoe het werkt, alleen vergeleken met mijn 1 jaar oude MacBook Black, vind ik de capaciteit een beetje tegenvallen......zeker na alle grote verhalen van Apple.

Zie hier wat info:

Battery Information:

Model Information:
Serial Number: SMP-bq20z951-3a7f-887
Manufacturer: SMP
Device name: bq20z951
Pack Lot Code: 0000
PCB Lot Code: 0000
Firmware Version: 002a
Hardware Revision: 000a
Cell Revision: 0100
Charge Information:
Charge remaining (mAh): 3839
Fully charged: No
Charging: No
Full charge capacity (mAh): 4691
Health Information:
Cycle count: 2
Condition: Good
Battery Installed: Yes
Amperage (mA): -1088
Voltage (mV): 11888

Accu's moeten een paar keer goed vol en leeg gaan voor ze de maximale capaciteit halen, kan dus nog een paar weekjes duren voor hij dat haalt. Geduld, lijkt me.

[quote:7b90083975="passenger"]Accu's moeten een paar keer goed vol en leeg gaan voor ze de maximale capaciteit halen, kan dus nog een paar weekjes duren voor hij dat haalt. Geduld, lijkt me.[/quote:7b90083975]

Hoop het…Nu beetje disappointed…maar goed, kop op!

Zie een vorig draadje ergens van mij. Ik had een MacBook Pro 15''. Na 12 maanden en 4 weken begaf de accu het. Iedereen (winkel, apple, etc) vond het zeer merkwaardig, zeer ongewoon, zeer uitzonderlijk bla bla bla. Maar toen puntje bij paaltje kwam was het niet uitzonderlijk genoeg voor een coulance regeling. Terwijl het ding echt ZEER weinig cycles had, en toch maar 30 minuten kon werken op een accu.

Kortom, zelf accu gekocht, en wat bleek, enkele weken later had deze nieuwe accu OOK al fors aan capaciteit ingeleverd. Heb uiteindelijk het ding maar teruggegeven aan mijn baas. Mijn 4 jaar oude Powerbook G4 doet het nog uitstekend.

Hmmm...hoopgevend! :P

Mensen meer gegevens over hun accu van Unibody 15"? Dus mAh/Cycles…

[quote:fad75dbb99="Rolf"]Na 12 maanden en 4 weken begaf de accu het.[/quote:fad75dbb99] na 13 maanden dus?

je zegt dat je nu 4691 mAh hebt. maar hoeveel is het origineel dan?

[quote:49970b1694="McPherson"]Ik heb sinds gisteren een nieuwe MacBook Pro 15" waarvan de Accu eigenlijk slecht is. [/quote:49970b1694] Heb je de batterij eerst gekalibreerd? Dan krijg je misschien betere resultaten.

[quote:7b2164d59d="Vin"][quote:7b2164d59d="Rolf"]Na 12 maanden en 4 weken begaf de accu het.[/quote:7b2164d59d] na 13 maanden dus?[/quote:7b2164d59d]

Helemaal correct. Ik had ook kunnen zeggen 56 weken, of 393 dagen. Wat ik vooral wilde zeggen, misschien conform deze formulering:

‘Na slechts enkele weken (4 om precies te zijn) na afloop van de garantieperiode (12 maanden) begaf mijn accu het’.

Zo beter ?

[quote:1e9a6f7c0f="Rolf"][quote:1e9a6f7c0f="Vin"][quote:1e9a6f7c0f="Rolf"]Na 12 maanden en 4 weken begaf de accu het.[/quote:1e9a6f7c0f] na 13 maanden dus?[/quote:1e9a6f7c0f]

Helemaal correct. Ik had ook kunnen zeggen 56 weken, of 393 dagen. Wat ik vooral wilde zeggen, misschien conform deze formulering:

[b:1e9a6f7c0f]‘Na slechts enkele weken (4 om precies te zijn) na afloop van de garantieperiode (12 maanden) begaf mijn accu het’.[/b:1e9a6f7c0f]

Zo beter ?[/quote:1e9a6f7c0f]

Die eerste ‘na’ is overbodig, dit is het juiste:
“Slechts enkele weken na afloop van de garantieperiode begaf mijn accu het.” 8)

[quote:ecc171ddd9="Hansi2124"]Heb je de batterij eerst gekalibreerd? Dan krijg je misschien betere resultaten.[/quote:ecc171ddd9]

Van kalibreren krijg je geen betere resultaten. Alleen een betere voorspelling van de resultaten. Wat ook belangrijk is. Maar ik neem aan dat topic starter iets gemeten heeft en niet alleen maar in het menuutje zit te kijken. Toch? Hoop ik… :wink:

Ik lijkt het met mijn nieuwe MBP ook niet te halen. Heb de kalibratie nu gevolgd en de schatting is dat ik 5 uur kan halen (misschien is mijn werk toch intensiever dan ik zelf had ingeschat...)

Mijn interesse in het systeem kwam ook door de geweldige accuduur. Bijna een dag zonder batterijen is natuurlijk ideaal!

Heb trouwens wel hogere waarden in systeemprofiel:
Ladingsinformatie:
Resterende lading (mAh): 6494
Volledig opgeladen: Ja
Bezig met opladen: Nee
Volledige laadcapaciteit (mAh): 6570

Volgens mij komt dit aardig overeen met de grootte zoals de accu zou moeten zijn :). Dus ik denk dat ik de winst vooral moet hebben van minder programma’s/vensters open hebben staan.

Zucht... Heb je die links die ik gaf nu gelezen?

Mooi. :slight_smile:

Dan heb je deze ook gezien, toch?

http://support.apple.com/kb/HT1446

maar als je een net nieuwe MBP hebt moet je dan juist eerst de batterij helemaal leeg laten lopen en dan helemaal opladen of andersom? dus eerst opladen en dan helemaal leeg?

Zo, ik zag al wat bij mij het probleem was ;). Had wat sites in safari op de achtergrond die schijnbaar toch wat flash ofzo hadden. Nu heb ik wel gewoon keurig de 7 uur gehaald.

@iJoost, ik ben niet de Topicstarter he ;).

@Vin, Apple zegt op de support site dat je hem eerst helemaal moet opladen, dan helemaal leeg moet gebruiken, dan 5 uur uit of in slaap en daarna weer opladen.

[quote:995df88e2a="Rox_NL"] @Vin, Apple zegt op de support site dat je hem eerst helemaal moet opladen, dan helemaal leeg moet gebruiken, dan 5 uur uit of in slaap en daarna weer opladen.[/quote:995df88e2a]

Oke eerst dus helemaal vol en dan pas leeg. Ga ik doen woensdag als m’n nieuwe MBP binnen komt! :slight_smile:

[quote:4227ab35b9="Rox_NL"]@iJoost, ik ben niet de Topicstarter he ;).[/quote:4227ab35b9]

Nou en? Dan hoef je niet te lezen wat anderen zeggen voordat je er doorheen jodelt, bedoel je? Goed bezig, Sjaak.

Sorry....effe onverwacht weggeweest. Zeker wel wat gemeten. Alleen is het zo dat ik een MB Pro 5,1 heb, inschattingsfout mijner zijds!!! :x Lekker erbij idd.....Nerd!!!

Maar goed, deze batterij zou het alsnog 5 uur moeten doen…iig 3. Betwijfel of ik dat haal, maar heb het helaas nog niet uitgebreid kunnen testen. Lijkt wel alsof hij vol 4900+/- zou moeten hebben en dat zou enigszins kloppen.

I’ll keep you posted! vond het iig wel interessant om te horen wat iedereen’s bevindingen/ervaringen zijn. Misschien eens een algemener of juist gespecificeerder topicje openen?!
:?

BTW iJoost: Zeker de pagina’s gelezen…wel redelijke algemene kennis, brightness omlaag=lager verbruik, maar ja. Ging mij om de ervaringen van iedereen na mijn verschil in belevenis tussen MacBook Black en Nieuwere MacBook Pro Unibody.