Macbook pro 15" airport laat systeem crashen

Hallo,

Al enige tijd heb ik een probleempje met mijn macbook pro. Het is wel een oud beestje, eind 2008 unibody core2duo, maar mac osx draait snel soepel dus waarom upgraden.

Het enige is dat ik de laatste tijd tegen een probleem aanloop. De airport laat mijn mac steeds freezen. Veelal valt het internet draadloos weg na een x aantal minuten maar soms als hij met wifi aan in slaapstand gaat wekt hij niet meer op uit deze slaapstand. Dit betekend dus op de powerknop drukken voor een full reboot.

Het grappige is, als ik hem zonder wifi open en dicht doe dan loopt niets vast. Gebruik dus nu ook altijd ethernet maar dat is onderweg en op de studie niet te gebruiken. Mijn vraag is dan ook, moet ik gaan knutselen, dacht aan het vervangen van de airport card of zijn er software trucjes toe te passen die het probleem kunnen verhelpen. Het probleem deed zich ook al voor toen ik nog Lion draaide en na een clean install naar mountain lion nog steeds het zelfde euvel(FYI).

hopelijk kunnen jullie me helpen. Een kleine fix is beter dan een nieuwe mac kopen.

Hey Morty,

Heb je hier al gekeken? http://www.appletips.nl/macbook-pro-airport-problemen-oplossen/
Het gaat over de macbook pro early 2008, maar wellicht helpt het iets..?

Succes in ieder geval!

Groet,
Ben

hej bedankt voor de reactie. Helaas is de firmware gedurende de transisties van leopard naar snow naar lino naar mountain opgeklommen tot 6.0 en kan je niet downgraden zonder problemen. Zal toch een ander probleem zijn.