heb een kort vraagje, heeft de macbook pro alu 15-inch: 2.53GHz 2 ventilatoren of maar eentje.
zelf dacht ik altijd dat ze er namelijk twee hebben. en omdat istat pro zegt dat de linker fan standaard
ongeveer 2500 rpm draait vroeg ik me af als er een linker fan is dan is er toch ook een rechter is.
Vergis ik me nu of ben ik er eentje kwijt. op google afbeeldingen zie ik er twee bij de pro lijn
S. Mobs maakte mij dat wijs in de posting net boven mij. Maar dat heeft hij dus verkeerd ingeschat.
Volg de links die Sloot heeft gegeven en je weet het ;-)
Apple Hardware Test (AHT) bevat een reeks diagnosefuncties waarmee u de hardware van uw computer kunt testen. Dit is een handige manier om een hardwareprobleem uit te sluiten wanneer u problemen met uw computer probeert op te lossen.
Voor Intel-gebaseerde Apple-computers waarop Mac OS X v10.5.4 of lager vooraf is geïnstalleerd, vindt u Apple Hardware Test op Mac OS X-installatischijf 1 die bij uw computer is meegeleverd.
Voor Intel-gebaseerde Apple-computers waarop Mac OS X v10.5.5 of hoger vooraf is geïnstalleerd, vindt u Apple Hardware Test op Mac OS X-installatischijf 2 die bij uw computer is meegeleverd.
Heb je toevallig nog de laatste firmware update gedaan? Dat zou ervoor moeten zorgen dat je fans op de juiste manier werken.
Ik weet uit mijn hoofd niet meer welke dat precies was, maar dat zou je op de website van Apple moeten kunnen terugvinden.
Allereerst hallo aan iedereen, mijn naam is Patrick en vond het tijd worden om ook mijn "kennis" eens te komen delen.
Ben al lang aan het lezen hier en vond dit een vraag waar ik een antwoord op kan geven.
@ Thijs vreugdenhil,
Thijs, jouw macbook pro, is dat een 2.53 van de nieuwe serie die twee weken geleden geïntroduceerd is?
Zo ja is het dan de 15inch zonder de discrete video kaart?
Want als dit zo is dan ben je géén ventilator kwijt, de 15inch met alleen de Gforde9400m kaart heeft geen tweede ventilator omdat deze niet nodig is. Net als bij de 13inch MBP maakt die laptop gebruik van één molentje om alles koel te houden
Dit is inderdaad erg verwarrend omdat alle andere 15 en 17 inch modellen wel twee ventilators hebben.